Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
2 grudnia br. w hotelu Ibis Styles we Wrocławiu miało miejsce wyjątkowe spotkanie, które na nowo zdefiniowało perspektywę branży spotkań i wydarzeń. Organizatorzy - Convention Bureau Wrocław oraz Poland Convention Bureau POT - przygotowali wyjątkowy program szkoleniowy, zapraszając do współpracy wybitnych ekspertów: dr. Bogdana Gałązkę oraz Editę Kaite z Litwy. Przedstawiciele sektora MICE zgromadzili się, aby wspólnie zgłębić najnowsze trendy i strategie, które kształtują przyszłość wydarzeń biznesowych.
Jeśli planujesz aktywnie wspierać rozwój miasta dołącz do programu „Bądź Ambasadorem Kongresów w Krakowie” i przyczyń się do przyciągania prestiżowych wydarzeń naukowych, biznesowych i kulturalnych do stolicy Małopolski. Zapraszamy na spotkanie w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha 9 grudnia 2024 roku.
11 grudnia w Poznaniu odbędzie się inauguracja projektu „From Poland With Love”, organizowanego przez MPI Poland Chapter przy wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau oraz Poznań Convention Bureau.
W dniu 12 listopada 2024 roku zorganizowane zostało pierwsze posiedzenie Kapituły Programu Ambasadorów Kongresów Polskich nowej kadencji. Wcześniej, jej członkowie za pomocą elektronicznego systemu, dokonali oceny zgłoszeń kandydatów i kandydatek. Łącznie w tej edycji wybranych zostało 21. Honorowych Ambasadorów i Ambasadorek Kongresów Polskich. Przewodniczącym Kapituły na kolejną kadencję został ponownie prof. dr hab. inż. Marek Pawełczyk, Rektor Politechniki Śląskiej.
Świętujemy finał Laboratorium Twórców w kategorii Inicjatywa w konkursie MP Impact Awards® 2024. Znalezienie się w finałowej trójce to dla nas zaszczyt i jednocześnie dowód na to, jak ogromna jest siła współpracy i innowacyjności w projektach edukacyjnych.
IBTM World 2024, które odbyło się w Fira Barcelona w dniach 19-21 listopada, zakończyło się z bardzo pozytywnym rezultatem: zorganizowano ponad 73 000 spotkań biznesowych, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu do roku ubiegłego. Ponadto, odnotowano wzrost liczby odwiedzających o 10%, Hosted Buyers o 18%, a także ponad 2 350 wystawców. Na tym tle również polscy wystawcy przyciągnęli rekordową liczbę odwiedzających stoisko narodowe a prawdziwym hitem targów stała się kawa przygotowywana z solą pochodzącą z Kopalni Soli w Wieliczce.