Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Dwie dekady przemian, wyzwań i rozwoju: miasta, lokalnej branży MICE oraz infrastruktury kongresowej. W 2004 roku powołano Krakow Convention Bureau, jedno z pionierskich biur kongresów w Polsce. Wówczas, gdy Polska wstępowała do Unii Europejskiej, a w Krakowie powstawały pierwsze hotele sieciowe, zadecydowano, że turystyka biznesowa ma w tym mieście ogromny potencjał, który warto pielęgnować i rozwijać.
Dnia 2 lipca 2024 roku w Centrum Kongresowym ICE Kraków miała miejsce konferencja prasowa zatytułowana „Dlaczego branża spotkań potrzebuje dekarbonizacji?”. Organizatorami wydarzenia były Kraków5020 oraz fundacja Carbon Footprint. Podczas spotkania zaprezentowano dokument „Strategia dekarbonizacji. Od WHY po offset”, stworzony przez członków Kraków Network – inicjatywy zrzeszającej specjalistów z branży MICE w Krakowie.
Na zaproszenie Lubelskiego Convention Bureau, przedstawiciel Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej wziął udział w wizycie studyjnej w Lublinie. Stolica województwa lubelskiego może poszczycić się nowoczesnymi obiektami konferencyjnymi oraz hotelami, które spełniają oczekiwania zarówno polskich, jak i zagranicznych organizatorów wydarzeń. Lublin, dzięki swojej bogatej historii i związanym z nią ludźmi, oferuje fascynujące możliwości opowiadania historii oraz organizacji różnorodnych spotkań.
The Union of International Associations (UIA) ogłosiła wydanie 65. International Meetings Statistics Report, który szczegółowo znalizuje spotkania stowarzyszeń międzynarodowych w roku 2023. Ten obszerny raport, oparty na rozbudowanej bazie danych UIA, dostarcza istotnych informacji na temat tego, jak działalnosć stowarzyszeń dostosowuje się do ery postpandemicznej.
Kraków został wybrany na gospodarza szóstej edycji europejskiego Forum Miast (Cities Forum), które odbędzie się w połowie przyszłego roku. To jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych rozwojowi miast w Europie.
Lubelskie Convention Bureau działające w ramach LROT, zorganizowało branżowe wydarzenie pt. "Współczesne narzędzia w marketingu przemysłu spotkań". Tego dnia warsztaty poprowadzili Adam Mikołajczyk - Prezes Fundacji Best Place oraz Jarosław Marciuk - Główny Specjalista ds. Marketingu Poland Convention Bureau POT. Szkolenie prowadzone przez Jarka było jednoczeście wyjazdową sesją Laboratorium Twórców, edukacyjnego projektu Polskiej Organizacji Turystycznej dla przedstawicieli przemysłu spotkań.