en
en
Kontakt

Informacja turystyczna wraz z działaniami promocyjnymi jest integralnym elementem działań w zakresie marketingu w turystyce. Polska Organizacja Turystyczna pracuje nad rozbudową i unowocześnieniem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT). Całość działania realizowana jest przy ścisłej współpracy z Forum Informacji Turystycznej oraz poszczególnymi regionami, w których ROT-y - zgodnie z założeniem systemu - pełnią funkcję regionalnych koordynatorów.
Polski System Informacji Turystycznej składa się z dwóch części: stacjonarnej (tradycyjnej) i cyfrowej.

Część stacjonarna PSIT
Informacja turystyczna przekazywana w formie analogowej stanowi w pewnym sensie „informację zmaterializowaną", czyli taką, której przekazanie wymaga kontaktu z drugim człowiekiem bądź materiałami, które on stworzył. Pełni ona następujące funkcje:

  • informacyjną – informacje są przekazywane turystom zarówno przez pracowników jednostek świadczących usługi turystycznej, jak i poprzez drukowane materiały promocyjno-informacyjne oraz oznakowanie drogowe,
  • promocyjną – związaną z dwoma aspektami: kreowania i utrzymywania wizerunku Polski i poszczególnych regionów w kraju i za granicą oraz działaniami podejmowanymi na rzecz zwiększenia skuteczności sprzedaży oferty turystycznej,
  • animacyjną – wykonywaną przez osoby związane z jednostkami świadczącymi usługi informacji turystycznej, zaangażowanymi w aktywne wzbogacanie oferty turystycznej.
  1. Punkty i centra informacji turystycznej – stanowią miejsce bezpośredniego kontaktu turysty z informatorem. Na sieć jednostek „it” w Polsce składa się 310 certyfikowanych punktów i centrów informacji turystycznej oraz jednostki niecertyfikowane.
  2. System oznakowania turystycznego – pozwala na wyróżnienie ciekawych obiektów, zaznaczenie ich unikalności, a także gwarantuje turystom swobodne poruszanie się po regionach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami znaki dla obiektów turystycznych należą do serii E.

Część cyfrowa PSIT

Cyfrowa część PSIT stanowi odpowiedź na stale zmieniające się potrzeby rynku i pojawiające się nowe kanały dystrybucji informacji. Podstawowym jej trzonem jest Narodowy Portal Turystyczny polska.travel prowadzony obecnie w 15 wersjach językowo-rynkowych. Jest to trzon elementarnej rozpoznawalności Polski, za pośrednictwem której możliwe jest promowanie lokalnych marek, produktów, atrakcji, inicjatyw oraz regionów Polski na rzecz rozwoju turystyki z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.

Powstało nowe centrum IT, zmieniły się dane - napisz do nas: pot@pot.gov.pl

Tu do pobrania elektroniczna wersja nowego znaku "i" w formacie:    

{docs alias="e4bbf6de86de7ec330131fa27e9acff1"[0]}.jpg{/docs} (15 kB),                {docs alias="879e8c8568c7ecf71ed73334680a40e9"[0]}.cmx{/docs} (13 kB),                  {docs alias="b129541364f3585288554a3eba18f472"[0]}.pdf{/docs} (29 kB),

{docs alias="808e15ea8862bb12d66ebe09f77d10bc"[0]}.ai{/docs} (9 kB),                    {docs alias="f911d2ca54a91fa777df4c2fcdebe87f"[0]}.eps{/docs} (25 kB),                   {docs alias="bff6e9d7241631f71f9caf11d4d4ce65"[0]}.gif{/docs} (miniatura 4 kB)

Wymiar znaku proporcjonalny

oraz tablice "informacja turystyczna", "tourist information" w formacie                   pdf   

kolor granatowy C-100% M-69% Y-0% B-38%, Pantone 654C,

 Broszura "Polski System Informacji Turystycznej" wyd. 2002 r. (.pdf 4 867 KB)

 Broszura "Polski System Informacji Turystycznej" wyd. 2010 |3 poprawione| (.pdf 3 853 KB)

 Broszura - "60 lat Informacji Turystycznej w Polsce" wyd. 2023, Wiadomości Turystyczne, online

Broszura - "ABC Informacji Turystycznej" wyd. 2024.

Do góry