en
en

E-Certyfikacja Informacji Turystycznej

Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością standardu Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest:

  • tworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
  • zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej;
  • podejmowanie inicjatyw w tworzeniu i rozpowszechnianiu nowych produktów turystycznych;

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Certyfikacja przyznawana jest co dwa lata. Obecnie w Polsce funkcjonuje 393 certyfikowanych centrów i punktów ”it” spośród 497 takich podmiotów odnotowanych w POT.

Korzyści z uczestnictwa w certyfikacji Informacji Turystycznej:

  • promocja na portalach POT i w mediach społecznościowych,
  • możliwość udziału w Konkursie POT „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce”,
  • włączenie bazy certyfikowanych CIT/PIT w system CRM (mailing o wydarzeniach, spotkaniach, działaniach i kampaniach POT),
  • organizowanie spotkań eksperckich z certyfikowanymi CIT/PIT (wg zapotrzebowania zgłaszanego przez CIT/PIT),
  • otwarcie możliwości prezentowania się podczas wydarzeń organizowanych przez POT
  • uczestnictwo w szkoleniach dla kadr IT w regionach Polski
  • członkostwo w Forum Informacji Turystycznej
  • współpraca w akcjach promocyjnych o charakterze ogólnopolskim
Do góry