Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Już 21 marca 2025 roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku odbędzie się jubileuszowa, 15. edycja konferencji Nowe Trendy w Turystyce. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce, które przyciąga ekspertów, przedsiębiorców, przedstawicieli instytucji turystycznych oraz pasjonatów podróży. Polska Organizacja Turystyczna jest patronem honorowym wydarzenia.
Polskie Linie Lotnicze LOT dynamicznie rozwijają swoją siatkę połączeń, oferując w 2024 roku osiem nowych tras. Rozbudowana oferta rejsów regularnych i czarterowych otwiera nowe możliwości dla branży MICE i turystyki, ułatwiając organizację podróży biznesowych i wyjazdów grupowych.
Gdańsk Convention Bureau wraz z Polską Organizacją Turystyczną oraz Poland Convention Bureau serdecznie zapraszają przedstawicieli miast i instytucji miejskich oraz PCO rekomendowane przez POT/PCB do udziału w warsztacie: „Regenerating Polish Destinations: Sustainable Tourism in Action”. Warsztat poprowadzą przedstawiciele Global Destination Sustainability Movement (GDS Movement).
W dniach 17–21 lutego na Uniwersytecie WSB Merito Wrocław odbyła się międzynarodowa konferencja ENTER25 eTourism Conference, zorganizowana przez uczelnię we współpracy z International Federation for Information Technologies and Travel & Tourism (IFITT) oraz Convention Bureau – Wrocław. Jednym z partnerów wydarzenia było Poland Convention Bureau POT, a jego kierowniczka, Aneta Książek, jako ekspertka wzięła udział w dwóch panelach tematycznych.
Polska Organizacja Turystyczna (POT) aktywnie wspiera rozwój innowacyjnego polskiego modelu językowego PLLuM (Polish Large Language Universal Model), dostarczając cenne zasoby tekstowe niezbędne do jego treningu. W ramach tej współpracy, POT udostępniła szeroki wachlarz materiałów, które odzwierciedlają bogactwo i różnorodność polskiej turystyki, kultury oraz dziedzictwa narodowego.
W dniach 18-20 lutego 2025 roku w stolicy Słowenii odbyła się 17. edycja targów Conventa. Polska była reprezentowana przez rekordową liczbę trzynastu wystawców, w tym trzy DMC, pięć miejskich i regionalnych biur convention, dwie sieci hotelowe, hotel z Warszawy oraz obiekt kongresowy z Lublina. Swój stolik i kalendarz spotkań biznesowych miał również przedstawiciel Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau.