Od 16 kwietnia trwały w Pekinie trzydniowe targi branży turystycznej COTTM 2018 (China Outbound Travel & Tourism Market). Polska Organizacja Turystyczna przygotowała własne stoisko informacyjno-recepcyjne, na którym przeprowadzono ponad 60 spotkań z przedstawicielami chińskiej branży – zarówno organizatorów jak i biur podróży.
Od 4 kwietnia, Polska dominuje na portalu National Geographic w Holandii. A to dzięki Polskiej Organizacji Turystycznej, która realizuje kampanię promocyjną w tym największym turystycznym wydawnictwie na rynku.
Grupa 10 travel agentów ze Stanów Zjednoczonych odwiedziła Polskę na początku kwietnia 2018 roku. Program tygodniowego pobytu, od 3 do 9 kwietnia, obejmował Warszawę oraz Kraków, i był przykładem jak można zaplanować urlop w Polsce. Ważnym elementem było wykorzystanie połączeń narodowego przewoźnika, tak na trasach międzykontynentalnych, jak i wewnętrznych.
4 kwietnia, w stolicy Republiki Azerbejdżanu, zorganizowane zostały w ramach współpracy Grupy Wyszehradzkiej, warsztaty poświęcone turystyce medycznej. W warsztatach uczestniczyła Polska Organizacja Turystyczna.
W dniach 4 - 6 kwietnia odbyła się narada z udziałem dyrektorów Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej. Jednym z jej najważniejszych punktów było spotkanie warsztatowe dyrektorów ośrodków POT w nowej formule, to jest równocześnie z przedstawicielami regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych oraz przedsiębiorców specjalizujących się w turystyce przyjazdowej do Polski.
5 kwietnia 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Sportu i Turystyki odbyło się inauguracyjne posiedzenie Rady Polskiej Organizacji Turystycznej VII kadencji. Przewodniczącym Rady jednogłośnie został wybrany Andrzej Kindler.
Trzy kolejne dni marca zaowocowały otwarciem trzech nowych połączeń lotniczych do Polski. Pierwszy wystartował 25. marca samolot Wizzair do Katowic, następnego dnia Wizzair wykonał pierwszy rejs do Gdańska, zaś serię zamknął 27. marca nasz narodowy przewoźnik, inaugurując połączenia do Olsztyna.
Z udziałem ponad 130 chińskich touroperatorów reprezentujących biura turystyczne Kantonu i prowincji Guangdong, pod koniec marca odbyła się konferencja zorganizowana przez Finnair, narodowe linie lotnicze Finlandii. Organizatorzy zaprosili do udziału pekiński ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na zlecenie oddziału brytyjskiej poczty (Post Office Travel Money) od 10 lat przeprowadza jest ankieta pod nazwą "City Costs Barometer" (Barometr Kosztów Miejskich). Jej celem jest ustalenie, które miasta w Europie oferują najciekawsze produkty turystyczne za rozsądną cenę.
25 marca 2018 w godzinach wieczornych na lotnisku Oslo Gardermoen wylądował samolot Polskich Linii Lotniczych LOT. Regularne rejsy zostały przywrócone po 10 latach przerwy.
Od 12 do 16 marca przebywała w Krakowie grupa 170 studentów ostatniego roku kierunku zarządzania i turystyki ECCEDI-ISALT z siedzibą w Brukseli, najlepszej wyższej szkoły o profilu turystycznym w Belgii.
Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z firmą Aviareps, wyspecjalizowaną w komunikacji i marketingu turystycznym, uczestniczyła w marcowym warsztacie dla agentów i touroperatorów w Modenie.
Od 15 do 17 marca na Dworcu Głównym w Zurychu odbyła się kolejna edycja targów turystycznych Freisein, w których uczestniczył wiedeński ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej.
22 marca w brukselskim Concert Noble odbyła się gala wręczenia nagród dla europejskich destynacji turystycznych EDEN. Wyróżniony został Wielokulturowy Nurt Bugu.
Venice Airport Workshop to cykliczne wydarzenie B2B organizowane dwa razy w roku przez lotnisko Marco Polo w celu promocji ponad 100 połączeń z Wenecji.