Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Podczas tegorocznej edycji konferencji Event Biznes „Nowe horyzonty” jednym z kluczowych punktów programu była debata panelowa „Miasta, które żyją eventami – jak wydarzenia budują wizerunek miast”, poświęcona roli wydarzeń w kształtowaniu atrakcyjności i konkurencyjności destynacji. Dyskusja dostarczyła przedstawicielom branży MICE kompleksowego spojrzenia na strategiczne znaczenie eventów w generowaniu długofalowych korzyści ekonomicznych, społecznych i wizerunkowych dla miast i regionów. Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau była jednym z partnerów wydarzenia.
W dniach 14–16 października 2025 roku w Rotterdamie odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń światowej branży spotkań – Convening EMEA 2025, organizowane przez PCMA (Professional Convention Management Association). To flagowe spotkanie PCMA dla branży wydarzeń biznesowych z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki zgromadziło ponad 600 liderów i strategów z ponad 45 krajów.
Jesienna wizyta studyjna dla planistów spotkań organizowana przez Silesia Convention Bureau we współpracy z MeetingPlanner.pl pokazała, że Śląskie bez względu na pogodę zachwyca unikatową ofertą MICE. Mamy nadzieję, że Śląskie na długo zapadnie naszym gościom w pamięci jako region z olbrzymim potencjałem do organizacji spotkań biznesowych – mówi Sebastian Gronet, project manager Silesia Convention Bureau.
W dniach 7–9 października 2025 roku Polska po raz kolejny zaprezentowała swój potencjał na IMEX America 2025 – największych targach przemysłu spotkań i wydarzeń w Ameryce Północnej, które odbyły się w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas.
Polska po raz kolejny wywarła duże wrażenie podczas Smart Monday powered by MPI, oficjalnego wydarzenia targów IMEX America 2025. W spotkaniu Best of Europe w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas wzięło udział kilkadziesiąt hosted buyers, głównie z USA.
Podczas Kongresu Turystyka Przyszłości 2025 w Kołobrzegu odbył się panel „Model wsparcia przemysłu spotkań nowej generacji”, który stał się jednym z kluczowych punktów programu. Eksperci zgodzili się, że choć zachęty finansowe pozostają istotnym elementem w procesie pozyskiwania wydarzeń, to przyszłość branży wymaga budowania przewagi konkurencyjnej także w oparciu o wartości pozafinansowe – takie jak potencjał akademicki, inteligentne specjalizacje destynacji czy długofalowe legacy dla społeczności i gospodarki.