Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Po raz dwunasty członkowie konsorcjum Silesia Convention Bureau spotkali się podczas wydarzenia, które już od trzech lat stanowi ważną platformę wymiany doświadczeń dla liderów regionalnej branży spotkań. To cenna inicjatywa, skutecznie integrująca śląskie środowisko branżowe, której serdecznie gratulujemy. W poprzednich edycjach swój wkład w dyskusję mieli również przedstawiciele Poland Convention Bureau, dzieląc się ekspercką wiedzą, własną perspektywą oraz najlepszymi praktykami wspierającymi rozwój rynku spotkań.
Spotkanie Klubu Ambasadorów Kongresów Polskich, skierowane do przedstawicieli warszawskiego i mazowieckiego środowiska akademickiego oraz branży spotkań zaangażowanych w organizację krajowych i międzynarodowych konferencji i kongresów, odbyło w Kinogramie, na terenie kompleksu Fabryki Norblina. 16 grudnia 2025 roku kierowniczka Poland Convention Bureau zaprezentowała programy wsparcia oferowane przez Polską Organizację Turystyczną dla organizatorów spotkań i wydarzeń.
Poland Convention Bureau, jak co roku, rozpoczyna proces zbierania danych dotyczących spotkań i wydarzeń biznesowych, które odbyły się w Polsce w 2025 roku i spełniają kryteria międzynarodowych rankingów ICCA oraz UIA. Dzięki zaangażowaniu środowiska branżowego możliwe jest systematyczne gromadzenie rzetelnych informacji, a tym samym utrzymanie Polski na wysokich pozycjach w prestiżowych zestawieniach międzynarodowych.
Poland Convention Bureau POT partnerem cyklu bezpłatnych szkoleń „Turystyka bez barier - 2025” realizowanych przez Turystyczną Organizację Otwartą na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki. Szkolenia odbędą się w czterech miastach w Polsce.
W ramach wydarzenia MP IMPACT 2025, które odbyło się 9 grudnia w Warszawie, zrealizowano kolejną odsłonę Laboratorium Twórców – inicjatywy edukacyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej. Prezentacja Marcina Maciejewskiego z future.institute pt. „Mapa Trendów – jak odnaleźć się w niepewnej przyszłości?”, poświęcona została analizie kluczowych zjawisk i kierunków zmian istotnych dla turystyki oraz branży spotkań i wydarzeń biznesowych.
9 grudnia 2025 roku w Warszawie odbyła się trzecia edycja wydarzenia MP IMPACT 2025, organizowanego przez redakcję MeetingPlanner.pl. Spotkanie zgromadziło przedstawicieli branży spotkań i wydarzeń, instytucji publicznych, miejskich convention bureaux oraz liderów opinii, tworząc przestrzeń do merytorycznej debaty na temat przyszłości rynku MICE w Polsce. Polska Organizacja Turystyczna była partnerem wydarzenia.