Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
W ramach realizacji zadania publicznego pn. „MICE – podstrategia turystyki”, współfinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, 3 listopada 2025 roku w hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw odbyła się konferencja prasowa poświęcona prezentacji dokumentu strategii sektorowej MICE.
W dn. 28 października 2025 r. w Arche dw. Sanatorium Milicyjne w Nałęczowie odbyło się V Lubelskie Forum Turystyki, organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną – Lubelskie Convention Bureau oraz Lokalną Organizację Turystyczną Kraina Lessowych Wąwozów. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele branży turystycznej z całego regionu, Polskiej Organizacji Turystycznej, eksperci i samorządowcy.
W dniach 18–20 listopada 2025 roku Polska będzie obecna na targach IBTM World w Barcelonie – czternastu partnerów zaprezentuje tam swoją ofertę na Polskim Stoisku Narodowym. Wspólna prezentacja ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności Polski jako atrakcyjnego kierunku dla organizacji wydarzeń biznesowych. Tegoroczna edycja targów odbędzie się pod hasłem People, Power, Potential.
W imieniu Polskiej Organizacji Turystycznej - Poland Convention Bureau oraz SITE Poland mamy zaszczyt zaprosić przedstawicieli kieleckiej branży MICE i turystyki biznesowej, organizatorów i dostawców usług do udziału w konferencji Destination Poland Green Academy. Wydarzenie odbędzie się 5 grudnia w Odyssey ClubHotel Wellness & SPA (Dąbrowa ul. Kolonia 126, k. Kielc, Masłów).
W Polsce, podobnie jak na całym świecie, coraz więcej miast podejmuje inicjatywy mające na celu dostosowanie się do zmieniających się oczekiwań podróżnych, organizatorów wydarzeń oraz lokalnych społeczności. Zrównoważony rozwój staje się kluczowym filarem konkurencyjności destynacji. Publikacja jest częścią Raportu Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2025.
Zaprezentowany artykuł to słownik pojęć i skrótów związanych z przemysłem spotkań i wydarzeń. Słownik ten, opracowany przez Poland Convention Bureau POT, ma na celu ułatwienie komunikacji i podkreślenie znaczenia branży jako elementu rozwoju społecznego i gospodarczego w Polsce. Zbiór haseł zawiera definicje terminów z zakresu organizacji konferencji, turystyki biznesowej, marketingu destynacji, a także opisuje liczne organizacje i inicjatywy branżowe działające zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej. Słownik jest częścią wydawnictwa Raport Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2025.