Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Rusza piąta odsłona konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce SKKP dla studentów oraz absolwentów kierunków związanych z turystyką biznesową. Cel pozostaje niezmiennie ten sam, a jest nim popularyzacja sektora MICE wśród młodych osób oraz wzmocnienie ich zainteresowania turystyką biznesową.
Trwa głosowanie na najbardziej wpływowe osoby w branży spotkań i wydarzeń z Nowej Europy. Kto zasługuje na tytuł Meetings Star w edycji konkursu 2023/2024? Głosowanie zbliża się do końca i organizator Kongres Magazine zachęca do udziału i oddania głosów. Wśród wybranych kandydatów jest wielu polskich profesjonalistów z branży eventowej.
18 stycznia Hotel Radisson Blu w Sopocie gościł przedstawicieli branży turystycznej podczas uroczystej Gali Finałowej 5. edycji prestiżowego konkursu Sopockie Perły 2023. Kapituła Konkursowa, złożona z przedstawicieli sektora turystycznego, podjęła trudne zadanie wyłonienia laureatów w czterech kluczowych kategoriach: Gościnność, Kulinaria, Wydarzenie oraz Debiut. Kto ostatecznie zdobył to honorowe wyróżnienie spośród imponującej liczby 65 konkursowych zgłoszeń? Wydarzenie zostało objęte Honorowym Patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
Przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej uczestniczyli w debacie"Turystyka biznesowa - Rola i znaczenie przemysłu spotkań w Polsce" organizowanej w siedzibie WPROST w Warszawie. Wydarzenie, które poprowadził redaktor Mariusz Rytel, skupiło się na roli i znaczeniu przemysłu spotkań w Polsce.
W minionym roku, polskie convention bureaux skupiły się na różnorodnych obszarach, takich jak promocja, analiza rynku, raporty, oraz istotne zmiany i trendy w branży. W skrócie, ostatnie 12 miesięcy w polskich CVBs można opisać jako okres intensywnego zaangażowania w przyciąganie nowych wydarzeń, budowanie relacji z partnerami, organizowanie wizyt studyjnych, press tourów, zbieranie danych oraz uczestnictwo w międzynarodowych targach i innych wydarzeniach B2B.
Raport "Bleisure in Association Conferences" powstał w wyniku współpracy między znanym w Polsce Robem Davidsonem (MICE Knowledge) z platformą Conferli. Najnowsze badanie skupia się na zmieniających się dynamicznie aspektach konferencji stowarzyszeniowych. Przeprowadzone wśród planistów tego typu wydarzeń badanie ukazuje ewolucję podejścia do bleisure. Raport dodatkowo prezentuje informacje o trendzie bleisure w Polsce.