W ramach wspierania Polskiego Systemu Informacji Turystycznej Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała dwudniowe szkolenie online dla 30 pracowników informacji turystycznej z regionu świętokrzyskiego. Tematem warsztatów była "Strategia content marketingowa w turystyce i marketingu miejsc" oraz wykorzystanie Instagrama.
Polska Organizacja Turystyczna uczestniczyła w warsztatach branżowych organizowanych od 27 do 28 października przez PATA Denmark. Wydarzenie odbywało się w dwóch największych miastach Danii - Aarhus na Jutlandii i stolicy kraju Kopenhadze.
Pod koniec października do Polski przyjechali przedstawiciele Trip.com Group: prezes i współzałożyciel firmy James Liang oraz dyrektor generalna ds. marketingu destynacji Amanda Wang. Z gośćmi z Chin spotkali się wiceprezes POT Marcin Różycki i zastępca dyrektora marketingu Artur Pielaszek.
Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią, jedne z największych targów branżowych na świecie – World Travel Market w Londynie powróciły w swojej stacjonarnej odsłonie. Polska Organizacja Turystyczna tradycyjnie przygotowała obszerne i atrakcyjne stoisko narodowe, na którym swoją ofertę prezentuje 14 wystawców oraz miasta i regiony.
Kraków otrzymał tytuł „Miasto roku 2021” przyznawany w konkursie "Belgian Tourist Award". Wyboru dokonali belgijscy internauci. Dla stolicy Małopolski to już drugie takie wyróżnienie z rzędu.
W Ambasadzie Polskiej w Paryżu, odbyła się uroczysta gala, która wieńczyła Kongres ICCA, podczas którego anonsowano, że Kraków został wybrany Miastem-Gospodarzem 61. Kongresu Stowarzyszenia ICCA w 2022 roku! Pozyskanie kongresu International Congress and Convention Association to ogromny sukces w skali nie tylko miasta Krakowa, ale całej Polski.
Rośnie liczba obiektów dostosowanych do turystyki rodzinnej i dbających o bezpieczeństwo podróżnych. Ponad 2,5 tys. przedsiębiorców ubiega się o Certyfikat Dobrych Praktyk przyznawany przez Polską Organizację Turystyczną.
W Kopenhadze odbyły się pierwsze po pandemicznych obostrzeniach, stacjonarne targi na rynkach nordyckich The Quality Fair. Polska Organizacja Turystyczna promowała podczas imprezy m. in. duże miasta, atrakcje wybrzeża i wypoczynek w górach.
W "Golf Club Grand Ducal" odbył się 16 października specjalny, okolicznościowy turniej o Puchar Ambasadora RP w Luksemburgu. Okazją do organizacji wydarzenia był setny jubileusz nawiązania relacji dyplomatycznych pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga. Turniej zorganizowała Ambasada RP a partnerem były Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT.
Pod koniec września na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej region Pomorski odwiedziło osiem agentek podróży zrzeszonych w stowarzyszeniu The Travel Club. Partnerem projektu była Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Polska Organizacja Turystyczna uczestniczyła w I FORUM wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, które zorganizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jednym z celów inicjatywy jest usprawnienie umiejscawiania i utrzymywania drogowych znaków turystycznych. POT reprezentował wiceprezes Marcin Różycki.
Polska Organizacja Turystyczna stworzyła specjalny e-przewodnik w ekosystemie chińskiego serwisu Wechat, aby ułatwić turystom z Państwa Środka podróżowanie po Polsce.
Polska Organizacja Turystyczna kolejny raz w ramach konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej wsłuchuje się w głos internautów, którzy zadecydują, do kogo powędruje Certyfikat Internautów 2021.
Polska Organizacja Turystyczna realizuje kolejną, czwartą odsłonę konkursu Turystyczne Mistrzostwa Blogerów. Poprzez współpracę z polskimi influencerami chce promować krajową turystykę, zdrowy tryb życia i odkrywanie miejsc poza utartymi szlakami. Właśnie poznaliśmy 16 finalistów drugiego etapu.
W Rimini odbyły się targi TTG Travel Experience, największe targi turystyczne B2B we Włoszech, na których spotykają się co roku DMC, przedstawiciele branży turystycznej, dostawcy usług, specjaliści technik marketingowych, dziennikarze i blogerzy.
Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną zaprasza pracowników informacji turystycznych, do wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu online pn. "E-marketing w Informacji Turystycznej regionu Warmii i Mazur. Jak promować swoją markę tworząc dobre treści w komunikacji z odbiorcą."
W ramach projektu #VisitPoland Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła do naszego kraju blogerki z Belgii i Holandii. W podróży do Łodzi i Warszawy uczestniczyły przedstawicielki wysokozasięgowych platform influencerskich: www.nathaliewanders.com, www.veggiewayfarer.com, www.bijzonderplekje.nl.
Pod koniec września w Helsinkach odbyły się warsztaty branżowe organizowane przez Stowarzyszenie Fińskiej Branży Turystycznej SMAL. W wydarzeniu uczestniczył Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie.
W Jeleniej Górze odbywa się Kongres Turystyki Społecznej, którego współorganizatorami są Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Rozwoju i Technologii. W wydarzeniu uczestniczą wiceminister Andrzej Gut-Mostowy oraz prezes Rafał Szlachta.