Warsztaty turystyki przyjazdowej
27 września odbyły się w Hotelu Hyatt w Warszawie, po raz pierwszy w formule zaproponowanej przez Polską Organizację Turystyczną, warsztaty turystyki przyjazdowej. Do Polski przyjechało ponad 30 zagranicznych touroperatorów. Udział w workshopie był głównym celem wizyty, ale goście mieli także okazję zwiedzić, między innymi Warszawę, Gdańsk, Kraków i Toruń. Rozmowy dwustronne, potocznie nazywane przez uczestników "stolikowymi" - jak podkreślają obie strony - sprzyjają nawiązaniu nie tylko korzystnych relacji biznesowych ale także interpersonalnych, które później w dalszej współpracy są często nieocenione. W warsztatach wzięła udział także grupa touperatorów z Japonii, która przyjechała do Polski w ramach rozpoczętego przez POT projektu "Lubię Polskę!" obejmującego Japonię, Indie i Chiny.


23 września br. w Teatrze Polskim w Warszawie odbyła się gala z okazji Światowego Dnia Turystyki. Jest to wyjątkowe wydarzenie dla branży turystycznej. Co roku, na całym świecie 27 września jest świętem ludzi związanych z turystyką. W tym roku dodatkowo obchodziliśmy 50-lecia Informacji Turystycznej w Polsce. Tegoroczna gala była więc okazją nie tylko do nagrodzenia osób w szczególny sposób zasłużonych dla rozwoju turystyki w Polsce ale także podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania informacji turystycznej w Polsce i jego funcjonowania w obecnym kształcie. Retrospekcyjna prezentacja rozwoju informacji turystycznej w Polsce pokazała jak wielka zmiana dokonała się w tym obszarze.
Działania związane z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM przełożyły się na wzrost liczby przyjazdów turystów zagranicznych – sezon turystyczny podsumowali Minister Sportu i Turystyki Joanna Mucha, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Podczas konferencji zostały przedstwione najważniejsze dane dotyczące ruchu turystycznego oraz działania podejmowane przez Polską Organizację Turystyczną dla dalszego rozwoju turystyki i wzmacniania marki Polska na świecie.