Czy logo miasta może przyciagać turystów?
Według wstępnych oszacowań Instytutu Turystyki w 2012 roku było 67,4 mln przyjazdów (o 11% więcej niż w 2011 roku, w tym przyjazdów turystów – około 14,8 mln (również +11%). Mimo tych pozytywnych tendencji Polska jest jeszcze wciąż, w niezadowalający specjalistów od marki sposób, rozpoznawalna na świecie. Nie bez wpływu na taką sytuację jest fakt, że polskie miasta zaczęły kształtować swoją marketingową tożsamość stosunkowo niedawno. Znalezienie wyróżnika i dopasowanie spójnego z nim logo i identyfikacji wizualnej jest dużym wyzwaniem, które wiele polskich miast przerosło ale nie brak też pozytywnych przykładów. Podczas konferencji "Kultura i Turystyka – miejsca spotkań", która odbyła się 6 i 7 listopada w Łodzi, rola logo miast i regionów w komunikacji marketingowej była częstym tematem dyskusji.

Trwa X edycja Forum Polsko-Rosyjskiego. 6 listopada przedstawiciele rosyjskiej branży turystycznej zwiedzali Warszawę. Wzięli także udział w oficjalnym spotkaniu z Katarzyną Sobierajską Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Rafałem Szmytke Prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej. Forum jest działaniem wspierającym promocję oferty turystycznej wśród rosyjskiej branży turystycznej. Rosyjskim mediom i touroperatorom towarzyszył Andrzej Sierakowski Dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Rosji, który podkreślił znaczenie warsztatów, dzięki którym przedstawiciele polskiej branży mogą nawiązać bezprośrednie kontakty z rosyjską. Takie rozmowy sprzyjają rozwijaniu efektywnej współpracy w obszarze turystyki przyjazdowej.
Już 19 listopada br. rozpoczną się jedne z największych i najważniejszych targów przemysłu spotkań – EIBTM w Barcelonie. Co roku Poland Convention Bureau POT jest organizatorem stoiska narodowego, którego podwystawcami są organizatorzy spotkań i wydarzeń w Polsce, obiekty konferencyjne oraz przedstawiciele Regionalnych Convention Bureaux. W tym roku po raz pierwszy PCB POT przeprowadzi szeroką kampanię promocyjną, mającą na celu zaznaczenie aktywności Polski, zainteresowanie ofertą konferencyjną naszego kraju oraz zaproszenie na polskie stoisko F80.
W poniedziałek 4 listopada rozpoczęły się tzw. rozmowy stolikowe w ramach X edycji Polsko-Rosyjskiego Forum Turystycznego. Touroperatorzy oraz dziennikarze z Rosji podzieleni są na cztery grupy tematyczne: "Turystyka miejska i kulturowa", "Turystyka uzdrowiskowa, spa i wellness", „Turystyka aktywna" oraz „City break".Organizowana we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną oraz Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną gdańska częśc Forum jest działaniem wspierającym promocję oferty turystycznej wśród rosyjskiej branży turystycznej. W trakcie Forum oraz podczas wycieczek po Gdańsku, Sopocie i Malborku zostaną pokazane gościom najważniejsze atrakcje turystyczne oraz zaplecze hotelowe Trójmiasta i regionu. Od roku Trójmiasto objęte jest tzw. małym ruchem granicznym z Obwodem Kaliningradzkim i od tego czasu sukcesywnie rośnie liczba Rosjan odwiedzających Gdańsk i region pomorski. Goście z Rosji odwiedzą jeszcze Kraków, Rzeszów i Warszawa.