Jak zachęcić turystów z Azji do przyjazdu do Polski?
Na przestrzeni ostatnich lat Chiny są najszybciej rozwijającym się rynkiem turystyki na świecie. Dzięki gwałtownej urbanizacji, rosnącym dochodom i złagodzeniu ograniczeń wyjazdów zagranicznych liczba chińskich turystów wzrosła z 10 mln w 2000 r. do 83 mln w 2012. W 2012 roku Chińscy turyści wydali 102 mld USD na podróże zagraniczne. Jest to suma pięciokrotnie wyższa niż w 2005 roku i o 40% wyższa niż w roku 2011. Dzięki takim wynikom, Chiny stały się krajem najwięcej wydającym na turystykę międzynarodową na świecie. Ten potencjał nabywczy chce wykorzystać wiele krajów, w tym także Polska. "Nie oznacza, to, że cała polska branża zajmie się turystami z Azjii, ale dla wielu podmiotów jest to okazja na rozwój i wypełnienie luki w turystyce przyjazdowej z takich krajów jak Chiny, Japonia czy Indie" - powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes POT podczas konferencji prezentującej najnowszą kampanię na tych rynkach.

W dniach 11 – 15 grudnia 2013r. w Krakowie i Regionie odbył się FAM TRIP dla przedstawicieli branży z Hiszpanii. Była to okazja to poznania największych atrakcji Małopolski, zwiedzenia obiektów konferencyjnych oraz odkrycia możliwości, jakie niosą podróże motywacyjne w Polsce.
10 grudnia odbyło sie spotkanie inicjujące powstanie konsorcjum kulinarnego, na kóre Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła przedstawicieli polskich szlaków kulinarnych. Celem Konsorcjum jest konsolidacja podmiotów działających w obszarze produktowym „Kuchnia Polska", oraz promocja tego obszaru produktowego w kraju i za granicą. Założenia funkcjonowania Konsorcjum oraz kierunków działań promocyjnych przedstawił Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W ostatnich latach wzrosła liczba promowanych destynacji, w których jedną z głównych atrakcji jest lokalna kuchnia. Także branża turystyczna w Polsce dostrzega potencjał turystyki kulinarnej, jako potężnego narzędzia do identyfikowania i promowania miejsc, regionów oraz kraju.
W jednej z największych polskich stacji narciarskich Dwie Doliny Muszyna - Wierchomla odbyło się uroczyste otwarcie sezonu zimowego. Małopolska Organizacja Turystyczna przygotowała wydarzenie, które nie tylko miało promować "narciarską Małopolskę" ale także pokazać nowe rozwiązania dotyczące inwestycji narciarskich. Zmiany prawne dotyczące sposobu korzystania z prywatnych gruntów pod infrastrukturę narciarską, trasy i wyciągi - jak zapowiedział Minister Sportu i Turystyki pan Andrzej Biernat- mają prowadzić do tego, by łatwiej było inwestować na stokach w infrastrukturę narciarską i sportowo-rekreacyjną.