Czas na Polską Kuchnię
10 grudnia odbyło sie spotkanie inicjujące powstanie konsorcjum kulinarnego, na kóre Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła przedstawicieli polskich szlaków kulinarnych. Celem Konsorcjum jest konsolidacja podmiotów działających w obszarze produktowym „Kuchnia Polska", oraz promocja tego obszaru produktowego w kraju i za granicą. Założenia funkcjonowania Konsorcjum oraz kierunków działań promocyjnych przedstawił Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W ostatnich latach wzrosła liczba promowanych destynacji, w których jedną z głównych atrakcji jest lokalna kuchnia. Także branża turystyczna w Polsce dostrzega potencjał turystyki kulinarnej, jako potężnego narzędzia do identyfikowania i promowania miejsc, regionów oraz kraju.

W jednej z największych polskich stacji narciarskich Dwie Doliny Muszyna - Wierchomla odbyło się uroczyste otwarcie sezonu zimowego. Małopolska Organizacja Turystyczna przygotowała wydarzenie, które nie tylko miało promować "narciarską Małopolskę" ale także pokazać nowe rozwiązania dotyczące inwestycji narciarskich. Zmiany prawne dotyczące sposobu korzystania z prywatnych gruntów pod infrastrukturę narciarską, trasy i wyciągi - jak zapowiedział Minister Sportu i Turystyki pan Andrzej Biernat- mają prowadzić do tego, by łatwiej było inwestować na stokach w infrastrukturę narciarską i sportowo-rekreacyjną.
2013 rok został oszacowany pod kątem przyjazdów turystów zagranicznych. Z badania wykonanego na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku było 56,7 mln przyjazdów cudzoziemców, o 9,4% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku a liczba przyjazdów turystów w tym czasie została oszacowana na 12,1 mln, o 8% więcej niż w 2012 roku. Zmieniła się też struktura przyjazdów. Z krajów tzw. „starej Unii" (poza Niemcami) widoczny jest wzrost przyjazdów w odwiedziny oraz w celach zdrowotnych zaś z krajów „nowej Unii" w celach typowo turystycznych. W przypadku Rosji, Białorusi i Ukrainy zwiększyła się liczba przyjazdów w celu zakupów.