Na przestrzeni ostatnich lat Chiny są najszybciej rozwijającym się rynkiem turystyki na świecie. Dzięki gwałtownej urbanizacji, rosnącym dochodom i złagodzeniu ograniczeń wyjazdów zagranicznych liczba chińskich turystów wzrosła z 10 mln w 2000 r. do 83 mln w 2012. W 2012 roku Chińscy turyści wydali 102 mld USD na podróże zagraniczne. Jest to suma pięciokrotnie wyższa niż w 2005 roku i o 40% wyższa niż w roku 2011. Dzięki takim wynikom, Chiny stały się krajem najwięcej wydającym na turystykę międzynarodową na świecie. Ten potencjał nabywczy chce wykorzystać wiele krajów, w tym także Polska. "Nie oznacza, to, że cała polska branża zajmie się turystami z Azjii, ale dla wielu podmiotów jest to okazja na rozwój i wypełnienie luki w turystyce przyjazdowej z takich krajów jak Chiny, Japonia czy Indie" - powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes POT podczas konferencji prezentującej najnowszą kampanię na tych rynkach.
Czytaj więcej