Niech żyje bal!
1 lutego w prestiżowym hotelu Steigenberger GrandHotel w Brukseli odbyła się 15. edycja Balu Polskiego. Bal objęty został Najwyższym Patronatem Małżonki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Swoją obecnością zaszczyciła bal także Jej Książęca Mość Księżna Alexandre de Belgique. Ponadto w imprezie wzięło udział ponad 240 znakomitych Gości Honorowych. To wyjątkowe wydarzenie promujące Polskę i jej walory kulturalne, turystyczne oraz tradycje zorganizowane zostało dziȩki współpracy Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Brukseli, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Izby Handlowej Bepolux za wsparciem Fundacji Teraz Polska. Nieodzownym elementem balu była aukcja z atrakcyjnymi pobytami w Polsce do wygrania. Akcje wspierały Świetokrzyskie uzdrowieska Busko-Zdrój, Malinowy Zdrój oraz hotele Arłamów, Bukovina Terma Hotel Spa, hotele Grupy Trip oraz Queen Boutique Hotel, Copernicus i Qubus z Krakowa.Fundusze pozyskane dzieki sprzedaży losów przekazane zostaną na cele charytatywne. W tym roku bal wspiera Fundacje Brata Alberta w Polsce oraz belgijskie instytucje Le Gai Logis i Levensvreugde VZW.

W Hamburgu trwają właśnie międzynarodowe targi turystyczne REISEN 2014. Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Berlinie zorganizował wspólne wystąpienie polskich regionów, miast i przedstawicieli branży turystycznej. Na Polskim Stoisku Narodowym prezentowana jest oferta dziewięciu podwystawców. Targi REISEN w Hamburgu są najważniejszymi i największymi konsumenckimi targami turystycznymi na terenie północnych Niemiec. Impreza potrwa do 9. lutego. Podczas targów oprócz tradycyjnych prezentacji narodowych, które co roku zaskakują zwiedzających nowymi rozwiązaniami także sami organizatorzy zadbali o atrakcje, które mają przyciągnąć na targi. HAMBURG TRIPS - najnowsze modele znanych marek samochodowych, czy Raport "Long Distance Biker" czyli przejażdżka rowerem - 5 kontynentów przez 10 lat" - to tylko niektóre wabiki by zwiększyć frekwencję, na której zależy także wystawcom.
"Bajkowe" layouty kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej obejmują coraz większy zasięg terytorialny. Obecnie do mieszkańców: Irlandii, Włoch, Hiszpanii, Rosji i Czech dołączyli także z Ukrainy. W tym trudnym dla tego kraju okresie, mamy nadzieje, że dzięki nieszablonowym, pokazanym w sposób bajkowy krajobrazom uda im się chociaż na chwilę zapomnieć o problemach i pomyśleć o zasłużonym odpoczynku u polskiego sąsiada.
Początek roku to "targów czas" i nasze ośrodki przenoszą polskie stoisko z miejsca na miejsce. Utrecht, Wiedeń, Madryt, Francja. 2 lutego zakończyły się kolejne targi, tym razem w Lille "Tourissima". Jak zwykle na stoisku narodowym królowały polskie specjały, które miały zachęcić gości do, nie tylko spróbowania ale także zapoznania się z regionem, z którego pochodzą. Rozmowy, foldery, sprofilowane oferty - to wszystko ma zainteresować przyjazdem do Polski. Jak podkreśla Tomasz Rudomino Dyrektor Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu: "Choć Francuzi bogaci we wszystko, to kabanosy dla nich rzadkość. Polskie kabanosy oczywiście..." - te najsmaczniejsze, w tym roku przyjechały ze śląska.