SALON DES VACANCES 2014
W tym roku odbyła się już 56 edycja międzynarodowych targów turystycznych Salon des Vacances w Brukseli. Od 6 do 10 lutego targi odwiedziło 100.576 osób. Na polskim stoisku narodowym swoją ofertę prezentowały Warmia i Mazury, Zachodniopomorskie, Małopolska, Śląsk z Bielsko-Białą, Świętokrzyskie oraz Świeradów-Zdrój. Stoisko utrzymane było w konwencji, realizowanej przez POT, kampanii bajkowej a wizualizacje pokazywały produkty Wellness & SPA, naturę a także turystykę aktywną, w tym rowerową i wodną. Stoisko polskie było animowane przez Galerię Styl prezentującą wyroby z bursztynu oraz prowadzącą konkurs wiedzy o Polsce i Gdańsku, w którym nagrodami były zestawy biżuterii bursztynowej.W targach uczestniczyło 724 wystawców, w tym liczne biura podróży, touroperatorzy i organizacje turystyczne.

W lutym br. odbyła się 20. edycja targów International Mediterranean Tourism Market (IMTM) w Tel Awiwie. Polska Organizacja Turystyczna współorganizowała stoisko narodowe razem z nowopowstałym Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Do udziału w prezentacji został także zaproszony Instytut Polski w Tel Awiwie oraz lokalne przedstawicielstwo PLL LOT. Nasze stoisko odwiedziło ok. 500 gości, w tym oprócz osób prywatnych, przedstawiciele izraelskich biur podróży oraz dziennikarze. Najczęściej padały pytania dotyczące turystyki kulturowej do różnych polskich miast, turystykę aktywną (sporty wodne na Mazurach, trasy rowerowe, wspinaczki, off-road) oraz parki narodowe (trasy hikingowe). Zainteresowaniem cieszyła się także oferta rozrywkowa – clubbing, zakupy i kasyna.
Nasze ośrodki wykorzystują każdą okazję, by zaprezentować polskie atrakcje. 15 i 16 lutego 2014 r. biuro podróży Mitterbauer Reisen & Logistik GmbH zorganizowało w swojej siedzibie dwudniowe targi mające na celu promocję nowego katalogu. Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Wiedniu został zaproszony do wzięcia udziału w tej imprezie, na której stanowiska informacji turystycznej zorganizowali również przedstawiciele Chorwacji, Czech, Słowenii, Rumunii oraz firmy turystyczne z Austrii. Obok stanowiska informacyjnego, na którym w ciągu dwóch dni rozdaliśmy około 800 prospektów Polskiej Organizacji Turystycznej zorganizowaliśmy degustację smakołyków z kuchni polskiej.