Bajkowa kampania idzie w świat!
5 grudnia br. w pięknym wnętrzu hotelu Chateu Monfort w Mediolanie odbył się wieczór promocyjny pod nazwą „Bajkowa Polska" dedykowany środowiskom opiniotwórczym – dziennikarzom i blogerom z rynku włoskiego. Spotkanie było prezentacją produktów turystycznych pokazanych w bajkowych kreacjach. Gospodarzami wieczoru byli: Małgorzata Furdał, dyrektor POIT w Rzymie oraz Maurizio Di Maggio z radia Monte Carlo. W spotkaniu uczestniczyło ponad 90 dziennikarzy a Polskę rekomendowali: pisarz Luigi Geninazzi, Roberto Polce - dziennikarz, autor przewodników oraz pisarz i tłumacz Francesco Cataluccio.

Na przestrzeni ostatnich lat Chiny są najszybciej rozwijającym się rynkiem turystyki na świecie. Dzięki gwałtownej urbanizacji, rosnącym dochodom i złagodzeniu ograniczeń wyjazdów zagranicznych liczba chińskich turystów wzrosła z 10 mln w 2000 r. do 83 mln w 2012. W 2012 roku Chińscy turyści wydali 102 mld USD na podróże zagraniczne. Jest to suma pięciokrotnie wyższa niż w 2005 roku i o 40% wyższa niż w roku 2011. Dzięki takim wynikom, Chiny stały się krajem najwięcej wydającym na turystykę międzynarodową na świecie. Ten potencjał nabywczy chce wykorzystać wiele krajów, w tym także Polska. "Nie oznacza, to, że cała polska branża zajmie się turystami z Azjii, ale dla wielu podmiotów jest to okazja na rozwój i wypełnienie luki w turystyce przyjazdowej z takich krajów jak Chiny, Japonia czy Indie" - powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes POT podczas konferencji prezentującej najnowszą kampanię na tych rynkach.
W dniach 11 – 15 grudnia 2013r. w Krakowie i Regionie odbył się FAM TRIP dla przedstawicieli branży z Hiszpanii. Była to okazja to poznania największych atrakcji Małopolski, zwiedzenia obiektów konferencyjnych oraz odkrycia możliwości, jakie niosą podróże motywacyjne w Polsce.
10 grudnia odbyło sie spotkanie inicjujące powstanie konsorcjum kulinarnego, na kóre Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła przedstawicieli polskich szlaków kulinarnych. Celem Konsorcjum jest konsolidacja podmiotów działających w obszarze produktowym „Kuchnia Polska", oraz promocja tego obszaru produktowego w kraju i za granicą. Założenia funkcjonowania Konsorcjum oraz kierunków działań promocyjnych przedstawił Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W ostatnich latach wzrosła liczba promowanych destynacji, w których jedną z głównych atrakcji jest lokalna kuchnia. Także branża turystyczna w Polsce dostrzega potencjał turystyki kulinarnej, jako potężnego narzędzia do identyfikowania i promowania miejsc, regionów oraz kraju.