„Polska – atraktivy sused" - prezentacja w Słowacji
31 stycznia 2014 r. odbyła się, zorganizowana przez Ambasadę RP na Słowacji, konferencja prasowa „Polska – atraktivy sused". Konferencja w Expo Club Incheba była jedną z części polskiego uczestnictwa w targach Slovakia Tour. Swoje oferty na stoiskach informacyjnych prezentowali reprezentanci Małopolskiej Organizacji Turystycznej oraz miast Bielsko Biała i Zabrze. Uczestnicy konferencji otrzymali specjalnie przygotowane zestawy z materiałami promocyjnymi, a Polski Ośrodek Informacji Turystycznej z Wiednia zorganizował stanowisko informacji turystycznej nawiązujące do najnowszej, bajkowej kampanii promującej Polskę za granicą. Konferencję, na której zebrało się około 50 przedstawicieli mediów słowackich otworzył Ambasador RP w Bratysławie Pan Tomasz Chłoń oraz dyrektor POIT w Wiedniu Włodzimierz Szeląg. Konferencję prowadziła redaktor telewizji słowackiej pani Lubnica Pilzowa.

22-26.01.2014 odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR 2014 w Madrycie. Tegoroczna edycja targów była niezwykle udana i nie jest to wyłącznie zdanie organizatorów i gości targowych. Opinię tę podzielają także wystawcy polskiego stoiska narodowego, którzy wykorzystali targi do nawiązania intratnych kontaktów biznesowych. City breaks - nowoczesne polskie miasta (Warszawa, Kraków, Gdańsk) i turystyka aktywna to produkty jakie w szczególny sposób promowaliśmy w roku bieżącym na stoisku. Zgodnie z tymi motywami została przygotowania odpowiednia grafika stoiska.
Do końca marca br. do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju mają wpłynąć, od Regionalnych Organizacji Turystycznych, propozycje flagowych projektów transgranicznych, które będą realizowane w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020. 30 stycznia br. z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie przedstawicieli miast i regionów z ekspertami z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju nt. możliwości uzyskania wsparcia w ramach współpracy transnarodowej i transgranicznej w latach 2014-2020. "Projekty, które powstaną mają prowadzić do powstania kompleksowego produktu turystycznego dla jak najszerszej i zróżnicowanej grupy odbiorców, nie tylko z Polski a także zintegorwać całe pogranicze. Celem projektów flagowych jest wykorzystanie wspólnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego w taki sposób, żeby całe pogranicze było lepiej rozpoznawalne na świecie" - powiedzial Rafał Szmytke Prezes POT.