"Jak nas widzą tak nas piszą..."
Obcokrajowcy kojarzą Polskę z pięknymi zabytkami, miastami ale także z przyrodą, okazałymi parkami narodowymi i lasami. Podkreślają, że warto nasz kraj poznać bo jest pełen energii życiowej a o Polakach mówią, że jesteśmy mili i sympatyczni. Od lipca 2013 zbieraliśmy za pośrednictwem obcojęzycznych stron www.poland.travel, ankiety, z których dane były analizowane przy wykorzystaniu platformy do prowadzenia badań IBM SPSS Data Collection. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania. {docs alias="opinie-turystow-zagranicznych-o-polsce--ii-porocze-2013-roku"[0]}Opinie turystów zagranicznych o Polsce – II półrocze 2013 roku{/docs}.

W tym roku odbyła się już 56 edycja międzynarodowych targów turystycznych Salon des Vacances w Brukseli. Od 6 do 10 lutego targi odwiedziło 100.576 osób. Na polskim stoisku narodowym swoją ofertę prezentowały Warmia i Mazury, Zachodniopomorskie, Małopolska, Śląsk z Bielsko-Białą, Świętokrzyskie oraz Świeradów-Zdrój. Stoisko utrzymane było w konwencji, realizowanej przez POT, kampanii bajkowej a wizualizacje pokazywały produkty Wellness & SPA, naturę a także turystykę aktywną, w tym rowerową i wodną. Stoisko polskie było animowane przez Galerię Styl prezentującą wyroby z bursztynu oraz prowadzącą konkurs wiedzy o Polsce i Gdańsku, w którym nagrodami były zestawy biżuterii bursztynowej.W targach uczestniczyło 724 wystawców, w tym liczne biura podróży, touroperatorzy i organizacje turystyczne.
W lutym br. odbyła się 20. edycja targów International Mediterranean Tourism Market (IMTM) w Tel Awiwie. Polska Organizacja Turystyczna współorganizowała stoisko narodowe razem z nowopowstałym Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Do udziału w prezentacji został także zaproszony Instytut Polski w Tel Awiwie oraz lokalne przedstawicielstwo PLL LOT. Nasze stoisko odwiedziło ok. 500 gości, w tym oprócz osób prywatnych, przedstawiciele izraelskich biur podróży oraz dziennikarze. Najczęściej padały pytania dotyczące turystyki kulturowej do różnych polskich miast, turystykę aktywną (sporty wodne na Mazurach, trasy rowerowe, wspinaczki, off-road) oraz parki narodowe (trasy hikingowe). Zainteresowaniem cieszyła się także oferta rozrywkowa – clubbing, zakupy i kasyna.