Nowe rekomendacje na lata 2014 i 2015
W dniu 4 grudnia 2013r. odbyło się branżowe spotkanie mikołajkowe, podczas którego wręczone zostały certyfikaty rekomendowanym firmom. Celem programu rekomendacji jest identyfikowanie i wspieranie podmiotów, które świadczą fachowe i kompleksowe usługi w zakresie organizacji i obsługi podróży motywacyjnych w Polsce. Rekomendacje na lata 2014 i 2015 otrzymały 23 firmy – organizatorzy kongresów i podróży motywacyjnych.

Zakończył się cykl szleniowo-edukacyjny realizowany w ramach kampanii "Lubię Polskę", obejmującą wybrane rynki azjatyckie. Warsztaty na temat specyfiki rynku chińskiego, japońskiego i indyjskiego skierowane były do Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz branży turystycznej. Różnice w mentalności turystów z rynku azjatyckiego powodują, że przygotowana dla nich oferta i program musi uwzględniać inne oczekiwania niż te, które znamy z rynku europejskiego. Dlatego polska branża turystyczna i administracja regionalna została zaproszona do udziału w szkoleniach, które miały przybliżyć specyfikę tego rynku i pomóc konstruować ofertę wychodzącą na przeciw oczekiwaniom turystów z Chin, Japonii i Indii i zapewnieniającą obsługę na oczekiwanym przez nich poziomie. Do pobrania: {docs alias="wydawnictwo-poszkoleniowe"[0]}Wydawnictwo poszkoleniowe{/docs}
5 grudnia br. podczas XXII Forum Turystyki w Krakowie Pan Jacek Majchrowski Prezydent Miasta Krakowa, wręczył prestiżowe odznaczenia "Honoris Gratia" Panu Bartłomiejowi Walasowi Wiceprezesowi Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Panu Andrzejowi Sierakowskiemu Dyrektorowi ośrodka POT w Moskwie. Ta szczególna odznaka przyznawana jest osobom, które w znaczący sposób przyczyniają się do promocji i rozwoju Krakowa. "Honoris Gratia" dla Panów: Bartłomieja Walasa oraz Andrzeja Sierakowskiego jest dowodem uznania za wyjątkowe wsparcie Krakowa w budowaniu silnej pozycji na turystycznej międzynarodowej arenie. Z ich inicjatywy do Krakowa przyjechało wielu, znaczących na poszczególnych rynkach zagranicznych, touroperatorów. Zwiększenie liczby ofert polskich u zagranicznych organizatorów wyjazdów przekłada się na ruch turystyczny, na który Kraków nie może narzekać. W tym roku do Krakowa przyjechało o 200 000 więcej gości z za granicy.