Kampanii na rynkach zagranicznych ciąg dalszy...
Kampania na rynkach zagranicznych cały czas trwa. W prasie i na zewnętrznych nośnikach widoczne są nasze wizerunkowe reklamy, mające przyciągnąć uwagę, zaintrygować i w konsekwencji zainteresować polską ofertą turystyczną. Na dworcu głównym Hauptbahnhof w Berlinie, przez który dziennie przechodzi ponad 350 tysięcy mieszkańców, można zobaczyć wielkoformatowe reklamy. "Na przestrzeni ostatnich lat widać tendencję wzrostową w przyjazdach turystów z Niemiec i liczę, że dzięki naszym działaniom promocyjnym uda nam się ten trend zachować i podtrzymać zainteresowanie Polską, jako kierunkiem turystycznym" - mówi Jan Wawrzyniak Dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Niemczech. Turyści niemieccy stanowili 33% gości zagranicznych, którzy w 2012 roku odwiedzili Polskę - podkreśla Wawrzyniak.

10 i 11 kwietnia we francuskim mieście Lille widoczne były bardzo mocne polskie akcenty. Dwudniowa impreza w Lille w regionie Nord-Pas-de-Calais z udziałem miasta Lille, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, miasta Zabrze oraz ambasady RP była organizowana przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu. Dwudniowe działania w Lille to kolejny etap kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej na terenie Francji. Miejsce nie jest przypadkowe, bo region Nord-Pas-de-Calais znany jest z pozytywnego stosunku do Polski, wiele istniejących tam stowarzyszeń francuskich powołuje się na tradycje polskiego wychodźctwa we Francji. Niemal wszystkie miasta regionu posiadają aktywną wymianę z polskimi odpowiednikami, co czyni tę inicjatywę promocyjną bardzo atrakcyjną, niezbędną i efektywną. W wydarzeniu gościem specjalnym był Pan Prezydent RP Lech Wałęsa.
26 marca w Moskwie odbyło się Forum Gospodarcze „Polska – Rosja. Od Mistrzostw Europy do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej". Celem projektu realizowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych , wspólnie z Ministerstwem Gospodarki , Ministerstwem Transportu , Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki była prezentacja doświadczeń z organizacji UEFA EURO 2012™. Głównym założeniem inicjatywy MSZ było zaangażowanie polskiego biznesu jak również zainteresowanych podmiotów w projekty inwestycyjne oraz wymianę doświadczeń ze stroną rosyjską. Polska Organizacja Turystyczna była moderatorem Panelu "Infrastruktura Turystyczna -doświadczenia inwestycyjne i zarządzanie". W obradach Forum w Moskwie uczestniczyli również przedstawiciele rosyjskiej administracji, regionów – organizatorów Mundialu 2018, przedsiębiorców jak i przedstawicieli 70 polskich firm zainteresowanych współpracą z rynkiem rosyjskim w tym przedsięwzięciu.