Byliśmy, zobaczyliśmy – podróż studyjna promująca produkty EDEN
W dniach 15-18 lipca 2013 zaproszeni przez Polską Organizację Turystyczną dziennikarze mediów ogólnopolskich wzięli udział w podróży studyjnej mającej na celu prezentację laureatów i zwycięzcy konkursu Komisji Europejskiej na „Najlepsze Europejskie Destynacje Eden". Konkurs ma na celu wyłonienie miejsc, które nie tylko zapewniają turystom spójną i innowacyjną ofertę, ale także zgodną z wzorcami zrównoważonego rozwoju turystyki.

14 lipca zakończył się FAM TRIP zorganizowany w Warszawie i Krakowie dla przedstawicieli branży przemysłu spotkań z wybranych rynków priorytetowych. Przy współpracy z partnerem - grupą hotelową Starwood, uczestnikom zostały przedstawione największe atrakcje regionów. Pierwszego dnia odbyło się zwiedzanie Stadionu Narodowego wraz z warsztatem kulinarnym (firma SODEXO) zakończonym wspólną kolacją oraz prezentacją Warsaw Convention Bureau. W programie następnego dnia znalazły się wizytacje takich obiektów jak: Zamek Królewski, Muzeum Historii Żydów Polskich, Pałac Kultury i Nauki. Organizatorów spotkań przyciągają one doskonałym zapleczem konferencyjnym ulokowanym w historycznych i kulturowych wnętrzach. W ciągu dwóch pierwszych dni odbyły się wizytacje Hotelu Bristol oraz Westin, należących do grupy Starwood.
11 lipca 2013 r. w Poznaniu odbyła się gala etapu regionalnego Konkursu na Najlepszy produkt Turystyczny, podczas której ogłoszono wyniki k i wręczono Laureatom nominacje do etapu ogólnopolskiego konkursu oraz wyróżnienia. Konkurs „Najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej" – Etap regionalny został zorganizowany przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych i najbardziej nowatorskich produktów turystycznych z Wielkopolski. Honorowy Patronat nad konkursem objął Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Patronat medialny sprawowali Radio Merkury i Głos Wielkopolski.