ITB2014
Już 4 marca Meksyk, tegoroczny kraj partnerski, zaprasza na uroczyste otwarcie międzynarodowych targów turystycznych ITB w Berlinie. Jak co roku Polska będzie obecna, na tej największej imprezie targowej. Tradycyjnie zagospodarowujemy halę 15.1, która pomieści, w tym roku, około 100 polskich wystawców. Motywem przewodnim narodowego stoiska będzie Wellness & spa oraz Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014. Nie będzie to jednak tylko ekspozycja ofert, ale także miejsce, gdzie będzie można zażyć, wszelkich dostępnych na ograniczonej przestrzeni targowej, zabiegów. Liczymy, że mała próbka pełnej ofety dostępnej w Polsce, między innymi masaże, inhalacje, analiza składu ciała czy przegląd dentystyczny zachęcą do zpalanowanie wyjazdu do wybranego uzdrowiska, hotelu wellness & spa czy ośrodka oferującego usługi z zakresu turystki medycznej. Tragi potrwają do 9 marca.

W tym roku odbyła się już 56 edycja międzynarodowych targów turystycznych Salon des Vacances w Brukseli. Od 6 do 10 lutego targi odwiedziło 100.576 osób. Na polskim stoisku narodowym swoją ofertę prezentowały Warmia i Mazury, Zachodniopomorskie, Małopolska, Śląsk z Bielsko-Białą, Świętokrzyskie oraz Świeradów-Zdrój. Stoisko utrzymane było w konwencji, realizowanej przez POT, kampanii bajkowej a wizualizacje pokazywały produkty Wellness & SPA, naturę a także turystykę aktywną, w tym rowerową i wodną. Stoisko polskie było animowane przez Galerię Styl prezentującą wyroby z bursztynu oraz prowadzącą konkurs wiedzy o Polsce i Gdańsku, w którym nagrodami były zestawy biżuterii bursztynowej.W targach uczestniczyło 724 wystawców, w tym liczne biura podróży, touroperatorzy i organizacje turystyczne.
W lutym br. odbyła się 20. edycja targów International Mediterranean Tourism Market (IMTM) w Tel Awiwie. Polska Organizacja Turystyczna współorganizowała stoisko narodowe razem z nowopowstałym Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Do udziału w prezentacji został także zaproszony Instytut Polski w Tel Awiwie oraz lokalne przedstawicielstwo PLL LOT. Nasze stoisko odwiedziło ok. 500 gości, w tym oprócz osób prywatnych, przedstawiciele izraelskich biur podróży oraz dziennikarze. Najczęściej padały pytania dotyczące turystyki kulturowej do różnych polskich miast, turystykę aktywną (sporty wodne na Mazurach, trasy rowerowe, wspinaczki, off-road) oraz parki narodowe (trasy hikingowe). Zainteresowaniem cieszyła się także oferta rozrywkowa – clubbing, zakupy i kasyna.