Zrównoważony EDEN
12-13 lutego br. w Warszawie odbyły się warsztaty dla przedstawicieli miejsc nagrodzonych i wyróżnionych we wszystkich edycjach konkursu Komisji Europejskiej na Najlepsze Europejskie Destynacje EDEN. Organizatorem spotkania była Polska Organizacja Turystyczna.
Spotkanie poświecone było podsumowaniu działań na rzec sieci w 2013 roku oraz dyskusji na temat wspólnych działań z wykorzystaniem środków przeznaczonych w ramach przyznanego grantu na działania promocyjne, zwiększające rozpoznawalność sieci destynacji EDEN w Polsce.
Czytaj więcej
Nasze ośrodki wykorzystują każdą okazję, by zaprezentować polskie atrakcje. 15 i 16 lutego 2014 r. biuro podróży Mitterbauer Reisen & Logistik GmbH zorganizowało w swojej siedzibie dwudniowe targi mające na celu promocję nowego katalogu. Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Wiedniu został zaproszony do wzięcia udziału w tej imprezie, na której stanowiska informacji turystycznej zorganizowali również przedstawiciele Chorwacji, Czech, Słowenii, Rumunii oraz firmy turystyczne z Austrii. Obok stanowiska informacyjnego, na którym w ciągu dwóch dni rozdaliśmy około 800 prospektów Polskiej Organizacji Turystycznej zorganizowaliśmy degustację smakołyków z kuchni polskiej.
Koniec stycznia i początek lutego to w kalendarzu turystycznym Francji okres organizacji salonów poświęconych podróżom: Les Thermalies w Paryżu (tematyka SPA), SIT w Rennes (Bretania), Tourissima w Lille (Nord Pas-de-Calais), Mahana w Lyonie (Rhône-Alpes), Festivitas w Miluzie (Alzacja), SIT w Nantes (Pays de la Loire), to tylko te najważniejsze. Frekwencja gości na salonach, po okresie lekkiego kryzysu, ponownie wzrasta. I tak w Lille zanotowano 22 500 odwiedzających (+13% w stosunku do 2013 roku), przy 250 wystawcach, w Lyonie zanotowano 28 029 odwiedzających (wzrost o 13,8% w stosunku do 2013 roku), a w Miluzie 20 000 (wzrost o 30% w stosunku do 2013 roku) przy 270 wystawcach.
Kolorowe tramwaje, oklejone bajkowymi layoutami kampanii "Polska.Come and find your story" pojawiły się na ulicach Rzymu i Mediolanu. Na przełomie stycznia i lutego br. ruszyła kampania, która ma na celu promocje wybranych produktów turystycznych, a także promocję wizerunkową kraju w kontekście rozgrywanych w Polsce na jesieni Mistrzostw Świata w Siatkówce. Działania rozpoczęla kampania outdoorowa, która będzie kontynuowana w TV (RA1, RA2, RA3, C5, I1, R4) i wybranych magazynach branżowych (Quality Travel, Meeting e Congressi, Turismo d'Affari).