Bajkowe klimaty w Gdańsku!
9 lipca br. Gdańsk gościł "bajkową ekipę". Na Starym Mieście mieszkańcy Gdańska, turyści a także włodarze miasta wzięli udział w akcji promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej "Bajkowy urlop w Polsce".


Tak, jak i w innych miastach odbył się konkurs "Zostań Twarzą Regionu" (www.twarzregionu.pl), którego zwycięzcy wystąpią w reklamach swoich regionów. Billboardy z reklamami pojawią się w całej Polsce w listopadzie br. Chętni do udziału w konkursie odgrywali scenki i pozowali do zdjęć na tle layotu, którym promowany jest region pomorski za granicą, w ramach dużego unijnego projektu Promujmy Polskę Razem.

Imprezę plenerową poprzedziła konferencja podczas, której głos zabrali: Ryszard Świlski - Wicemarszałek Województwa Pomorskiego, Paweł Adamowicz - Prezydent Miasta Gdańska, Marta Chełkowska - Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT), Rafał Szmytke - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) oraz Justyna Jedlińska - Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w POT, która podsumowała wspólne działania POT i PROT dla promocji regionu.

Na zdjęciu od lewej: Ryszard Świlski - Wicemarszałek Województwa Pomorskiego, Marta Chełkowska - Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Paweł Adamowicz - Prezydent Miasta Gdańska

Justyna Jedlińska - Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w Polskiej Organizacji Turystycznej

4 lipca br. w Szczecinku odbył się V Polsko-Niemiecki Festiwal Balonowy o Memoriał Kurta Hummela. Załogi wystartowały do konkurencji „Pogoń za lisem". Wśród 40 reprezentacji klubów balonowych znalazła się także - jak czas pokazał zywcięska - z Polski. Balon Polskiej Organizacji Turystycznej pokonał w konkurencji "pogoń za lisem" załogi z Niemiec, Szwajcarii, Szwecji, Danii, Belgii i Holandii.


Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Moskwie zaprasza 3 październka br. do udziału w kolejnym workshopie, organizowanym w Kaliningradzie. W podobnej imprezie, wiosną tego roku, gościliśmy około 50 polskich firm i 70 uczestników z Rosji. Wydarzenie to skierowane jest do hoteli, biur podróży zainteresowanych turystami z Rosji.
22-25 czerwca br., jak co roku, do Polski przylecieli dyrektorzy największych firm autokarowych w Rosji. Celem wizyty jest prezentacja polskich atrakcji turystycznych, które mają szansę znaleźć się w katalogach największych rosyjskich touroperatorów autobusowych.