Przedmiotem zamówienia jest realizacja kampanii wizerunkowej promującej Polskę jako destynację atrakcyjną turystycznie, z wykorzystaniem wizerunku rozpoznawalnych na świecie polskich sportowców, zgodnie z umową Udzielenia Dotacji Celowej, nr 2024 Znak sprawy 06/MS/2024/ML 3 0279/0002/UDot/DT zawartej 12 lipca 2024 r. pomiędzy POT a Skarbem Państwa – Ministrem Sportu i Turystyki.
Pod koniec sierpnia Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie wspólnie z przedstawicielami polskiej branży turystycznej na regionalnych warsztatach Antor Norway w Stavanger, Kristiansand i Oslo prezentowali propozycje wyjazdów do Polski. Atrakcje i walory naszego kraju ZOPOT w Sztokholmie promował wspólnie z gdańskim Convention Bureau, Radisson Blu Sopot oraz Warszawską Organizacją Turystyczną i touroperatorami. Reprezentanci norweskiej branży turystycznej zapoznali się z nowymi atrakcjami i bogatą ofertą turystyczną Pomorza, które chętnie odwiedzali w latach ubiegłych a także Warszawy.
Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to jedyny w Polsce konkurs promujący turystykę krajową, który łączy najpopularniejsze w Internecie formy przekazu oraz elementy grywalizacji. Ważną częścią konkursu jest głosowanie internautów na najciekawsze relacje reprezentantów poszczególnych szesnastu regionów, które trwa przez tydzień – od 1 do 7 grudnia br.
Głosowanie internautów polega na wskazaniu wybranego finalisty, a następnie weryfikacji wyboru poprzez kliknięcie w link, którzy biorący udział w zabawie otrzymają w mailu przesłanym na adres podany w formularzu na stronie www.mistrzostwablogerow.polska.travel. Wyniki zabawy będą opublikowane po zakończeniu głosowania, tj. 8 grudnia br.
-Zachęcam wszystkich do oddania głosu na swoich ulubieńców uczestniczących w 5. Turystycznych Mistrzostwach Vlogerów. Zdanie internautów, którzy mogą poczuć się niczym członkowie Jury, odgrywa tutaj olbrzymią rolę i może zaważyć na końcowym rezultacie filmowych zmagań. Doceńmy wspaniałą pracę oraz kreatywność naszych twórców! – zachęcał Prezes POT Rafał Szmytke.
W ramach 5. Turystycznych Mistrzostw Vlogerów podróżnicy, których spośród otrzymanych zgłoszeń wybrała kapituła powołana przez Polską Organizację Turystyczną, mają za zadanie wykonanie określonych w konkursie zadań. Wśród nich jest publikacja dwóch filmów na kanale YouTube oraz postów i relacji w mediach społecznościowych. O tym, kto wygra Mistrzostwa zdecydują trzy czynniki: wyniki głosowania internautów, zasięgi wygenerowane przez treści vlogerów oraz ocena kapituły.
W stolicy Unii Europejskiej jubileusz akcesji Polski do Unii ma szczególne znaczenie. Dlatego też miał szczególną oprawę, a głównym bohaterem tych doniosłych obchodów był symbolizujący polskie dziedzictwo kulturowe na całym świecie – Zespół Pieśni i Tańca Mazowsze im. Tadeusza Sygietyńskiego.