en
en
Kontakt

Jubileuszowa edycja Silesia Meeting Day w Szczyrku

Jubileuszowa-edycja-Silesia-Meeting-Day-w-Szczyrku.jpg

Jubileuszowa edycja była wyjątkowa pod kilkoma względami - przyciągnęła rekordową liczbę uczestników, zaangażowano w jej produkcję rekordową liczbę partnerów oraz po raz pierwszy podsumowano trzy lata działalności w najważniejszych liczbach. Gospodarzem zimowej edycji był Mercure Szczyrk Resort. 

Bardzo się cieszę, że po półtorej roku od otwarcia hotelu mogliśmy zostać gospodarzem Silesia Meeting Day. Jestem zaszczycona mogąc zaprezentować możliwości hotelu wśród regionalnej branży spotkań. Doceniam możliwość networkingu, który  jest najlepszym sposobem na budowanie relacji. Wiem też, że grono osób bardzo czekało, by do nas przyjechać i zobaczyć, jak to wydarzenie będzie tu zorganizowane. Udało nam się stworzyć świetne spotkanie! – mówi Magdalena Mucharska, dyrektor sprzedaży w Mercure Szczyrk Resort.

silesia-meeting-day-szczyrk.jpg

W wyjątkowych przestrzeniach tego kultowego obiektu odbyło się wydarzenie, które wywołało wśród gości bardzo pozytywne emocje i przyjacielską atmosferę. Sama strona wizualna również zasługuje na uwagę – tak profesjonalnej oprawy scenicznej jeszcze w historii SMD nie było. Wszystko za sprawą Coall Group, którzy odpowiadali za sekcję techniczną. Efekt finalny był zaskakujący i zrobił na gościach bardzo dobre wrażenie. Podczas wydarzenia przyjęto do konsorcjum nowy podmiot – Szyb Maciej z Zabrza.

silesia-meeting-day-konsorcjant.jpg


Ważnym elementem części merytorycznej było wystąpienie dr. Krzysztofa Cieślikowskiego, który przedstawił założenia projektu „Badanie rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim”.

Dr Cieślikowski jako wykonawca projektu zachęcał przedstawicieli branży spotkań z regionu do czynnego udziału w badaniu. Warto dodać, że będzie to pierwsze tego typu badanie w Polsce realizowane na skalę całego regionu.

Tym razem część szkoleniową, za którą odpowiadał Michał Zalewski z dobrzepowiedziane.pl, podzielono na dwa bloki – power speech „Od dźwięku do wpływu” oraz warsztat treningowy „Historie, które wciągają”. Obie części mocno zaangażowały publiczność. 

Praktycznie wszystkie raporty dotyczące kluczowych kompetencji przyszłości wskazują dziś jednoznacznie: komunikacja - w tym umiejętność publicznego występowania - staje się jedną z najważniejszych kompetencji zawodowych. I to nie tylko w kontekście poszukiwania nowej pracy, ale przede wszystkim rozwoju własnego biznesu i budowania pozycji eksperckiej. Dlatego podczas wydarzenia przedstawiciele branży spotkań mieli okazję zobaczyć, że w komunikacji liczy się nie tylko „co” mówimy, ale przede wszystkim „jak” przekazujemy wybrane treści. Te kompetencje są przydatne nie tylko na scenie, lecz w niemal każdej sytuacji biznesowej – mówi Michał Zalewski.

Silesia Meeting Day

Uzupełnieniem części szkoleniowej był słodki akcent - wystąpienie zadedykowane czekoladzie. Autorką prezentacji oraz degustacji była Natalia Aurora Urbanek z blogu Pani Czekolada. Uczestnicy mogli skosztować czekolady ruby, wypić kubek ceremonialnego kakao oraz dowiedzieć się o wielkich mocach, które skrywa w sobie mała kostka czekolady.

Zimowa edycja Silesia Meeting Day, jak co roku, była wydarzeniem dwudniowym. Drugi dzień obfitował nie tylko w promienie słońca. Pod bezchmurnym niebem goście wjechali koleją gondolową na Halę Skrzyczeńską w Szczyrku. W restauracji Kuflonka na wysokości 1000 m n.p.m. partner wydarzenia Szczyrk Mountain Resort opowiedział o swojej ofercie biznesowej, a ratownicy GOPR związani z Hurtownią Adrenaliny zorganizowała dla uczestników szkolenie z pierwszej pomocy.

Silesia Meeting Day od trzech lat udowadnia, że branża potrzebuje przestrzeni na networking i budowanie relacji. Ten cykl spotkań nie tylko daje tę przestrzeń, nie tylko pozwala nawzajem poznawać ofertę MICE w regionie, ale przede wszystkim przypomina, że razem można znacznie więcej niż w pojedynkę. Dlatego warto być częścią czegoś większego – dodaje Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, Deputy General Manager z Mercure Katowice Centrum, związana z Silesia Convention Bureau od samego początku.

silesia-meeting-day-szczyrk-mercure.jpg

Poland Convention Bureau na Silesia Meeting Day

Na przestrzeni trzyletniej historii Silesia Meeting Day przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej wystąpili dwukrotnie jako prelegenci. 

Podczas inauguracyjnego spotkania w 2023r roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau, poprowadziła warsztat pt. „Marketing miejsc w przemyśle spotkań. Rola i znaczenie convention bureau”

Natomiast w trakcie piątej edycji Silesia Meeting Day, która odbyła się w hotelu Best Western Hotel Mariacki w Katowicach, Jarosław Marciuk w ramach projektu Laboratorium Twórców przeprowadził szkolenie „Digital marketing w turystyce”, ze szczególnym uwzględnieniem branży MICE.

silesia-meeting-day.JPG

Silesia Meeting Day to doskonały przykład długofalowej i przemyślanej inicjatywy realizowanej przez convention bureau, która realnie wspiera rozwój rynku spotkań w Polsce. Projekt, stworzony i prowadzony przez pracowników Śląskiej Organizacji Turystycznej - Dominikę Wojniak i Sebastiana Groneta - poprzez konsekwentne budowanie przestrzeni do dialogu, edukacji i networkingu pokazuje, jak istotną rolę regionalne biura convention odgrywają w integrowaniu i profesjonalizacji branży MICE.

Strona internetowa Silesia Convention Bureau.

źródło: Silesia Convention Bureau, oprac. własne JM

Do góry