en
en
Kontakt

Ogólne rekomendacje dla branży turystycznej i okołoturystycznej zajmującej się turystyką krajową i przyjazdową

Polska Organizacja Turystyczna przedstawia Ogólne rekomendacje dla branży turystycznej i okołoturystycznej zajmującej się turystyką krajową i przyjazdową w związku z kryzysem związanym z rozprzestrzenianiem się wirusa Sars-Cov-2 wywołującego chorobę COVID-19.

Rekomendacje_1170x585_old.jpg

Ogólne rekomendacje dla branży turystycznej i okołoturystycznej zajmującej się turystyką krajową i przyjazdową 

w związku z kryzysem związanym z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-Cov-2

Obiekty noclegowe

  • Turysta dokonał zapłaty lub założył rezerwację w Twoim obiekcie hotelowym, pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym i chce ją odwołać? Zaproponuj mu zmianę terminu oraz dodatkową usługę w cenie promocyjnej lub gratis.  Możesz również zaproponować voucher.
  • Zaproponuj gościom zmianę rezerwacji noclegu bezpłatnie – zobaczysz, to Ci się opłaci!
  • Stosuj się do zaleceń Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (www.ighp.pl) – eksperci wiedzą jak Ci pomóc.

 

Baza gastronomiczna

  • Restauracje, bary, bistra, karczmy regionalne, oferujcie gotowe dania na wynos i dowóz – informujcie o tym w mediach społecznościowych klientów, a także powiadomcie o tym regionalne i lokalne organizacje turystyczne, punkty Informacji turystycznej w waszej miejscowości i regionie, a z pewnością otrzymacie wsparcie promocyjne.
  • Masz zapas jedzenia w swojej restauracji? Poczęstuj tych, którzy ratują życie, zdrowie i pomagają walczyć z wirusem – to buduje w oczach ludzi wizerunek Twojej restauracji, baru czy karczmy.

Pamiętaj, dobro wraca ze zdwojoną siłą!

 

Atrakcje turystyczne

  • Bądźcie w kontakcie z turystą nawet podczas epidemii, kiedy nie możecie go przyjąć w swojej atrakcji turystycznej. Utrzymujcie kontakt poprzez media społecznościowe. Odbieraj telefony i odpisuj na maile.
  • Zachęcajcie do odkrywania atrakcji, eksponatów i pamiątek znajdujących się w Twoim muzeum, zabytkowej kopalni czy innym obiekcie turystycznym,  proponując wirtualny spacer w aplikacji lub na stronie internetowej.
  • Zachęcajcie do oglądania filmów promocyjnych, animacji  oraz organizujcie konkursy i quizy promocyjne z nagrodami w postaci wejściówek i specjalnych zaproszeń do długoterminowego wykorzystania.

 

Informacja turystyczna

  • Internet, Internet, Internet. W obecnej sytuacji informacja turystyczna to przede wszystkim próba zainspirowania przez Internet do odwiedzenia Twojego miasta, regionu w przyszłości.
  • Pracownicy punktów i centrów informacji turystycznej to nie tylko osoby udzielające informacji turystycznej, ale również w dużej mierze znakomici specjaliści w dziedzinie promocji oraz znajomości atrakcji miasta i regionu. Wykorzystajmy ich wiedzę i doświadczenie, aby nawet podczas zdalnego trybu pracy inspirowali turystów i zachęcali do odkrywania i poznawania naszych atrakcji turystycznych, stosując  kreatywne formy promocji w Internecie.
  • Jeśli Twój region lub okolica posiada bogactwo pięknej przyrody, różnego rodzaju naturalnych atrakcji turystycznych to właśnie teraz jest ten czas, aby polecać wędrówki i spacery na wolnym powietrzu „uwięzionym” w domach turystom. Takie miejsca bez wątpienia znajdują się w każdym polskim regionie.
  • Wykorzystaj ten trudny czas dla turystyki i skorzystaj ze szkoleń on-line podnoszących kwalifikacje Twoje i Twoich współpracowników - z pewnością zaowocuje to w najbliższej przyszłości.

 

Do góry