en
en
Kontakt

Zakończyła się 36 edycja międzynarodowych targów turystycznych WTM 2015

270x136_wt4.jpg

2-5.11.2015 r., w londyńskim kompleksie wystawienniczym ExCel, odbyła się 36 edycja międzynarodowych targów turystycznych WTM 2015 (World Travel Market), doroczna impreza branżowa, gromadząca przedstawicieli największych organizacji i firm turystycznych z całego świata. Targi WTM to druga, zaraz po targach ITB w Berlinie, najbardziej licząca się impreza targowa w Europie. To, co wyróżnia targi WTM spośród innych tego typu imprez to fakt, iż jest to impreza typowo branżowa, zamknięta dla publiczności.

wt3

Prezentacja polskiego produktu została przygotowana przez Polską Organizację Turystyczną, Zagraniczny Ośrodek POT w Londynie oraz 13 wystawców: regionalne organizacje turystyczne z Małopolski, Lubelskiego, Zachodniopomorskiego oraz połączone siły Pomorza i Warmii – Mazur, które wspólnie prezentowały oferty lokalnych klubów golfowych pod szyldem „Golf Tourism in North-Eastern Poland". Prezentowały się biura turystyczne: Grupa Trip, TPO Travel, Jan-Pol i Avena z Małopolski; Mazurkas Travel, Emka–Trans, Furnel Travel i CB International z Mazowsza oraz Events in Poland z Kujawsko – Pomorskiego.

Motywami przewodnimi polskiego stoiska były: city breaks, turystyka aktywna, wydarzenia kulturalne oraz golf, Wellnes & SPA. Motywy te znalazły odzwierciedlenie w wystroju stoiska i towarzyszących działaniach promocyjnych. Dużym zainteresowaniem cieszył się ustawiony na stoisku symulator golfowy. Odwiedzający mogli spróbować swoich sił w zdobywaniu kolejnych dołków, a najlepsi otrzymywali nagrody ufundowane przez pola golfowe prezentujące swoją ofertę. Kotwicami medialnymi polskiej prezentacji na WTM były dwa wydarzenia: XXXI Światowe dni Młodzieży w Krakowie 2016 oraz Wrocław Europejską Stolicą Kultury 2016.

wtm1

Prezentacja oferty pól golfowych na stoiskach regionów, podobnie jak w ub. roku, była ważnym elementem polskiego wystąpienia, a jednocześnie podsumowaniem dotychczasowych działań w ramach pakietu golfowego realizowanego przez ZOPOT w Londynie wspólnie z regionami: Zachodniopomorskim, Pomorskim oraz Warmińsko-Mazurskim. Pakiet objął kampanię promocyjną prowadzoną w okresie kwiecień – listopad 2015 r. przy współpracy z firmą PR specjalizującą się w branży golfowej. Wynik kampanii to podróże studyjne do 7 pól golfowych w tych regionach. Wzięło w nich udział 13 dziennikarzy, którzy przygotowali łącznie 47 artykułów prasowych o polach golfowych i regionalnych atrakcjach turystycznych. Ich zasięg to 6 mln odbiorców, a wartość reklamowa - prawie 450 tys. GBP.

4 listopada, na stoisku odbyło się Networking Party, w ramach „WTM Festivals" – serii jednodniowych eventów organizowanych przez wystawców na zakończenie dnia. Wśród licznie przybyłych gości byli dziennikarze i tour operatorzy współpracujący z polskimi partnerami i ZOPOT w Londynie. Uczestnicy spotkania mogli spróbować specjałów polskiej kuchni, a także posłuchać występu duetu muzycznego z Krakowa Magdy & Mariana Mędralów. Współorganizatorem spotkania był Urząd Miasta Krakowa. Prezentacja oferty wystawców była poprzedzona ponad miesięczną akcją promocyjną zrealizowaną przez ZOPOT w Londynie w ramach „Pakietu Targowego WTM 2015". Akcja ta objęła mailingi i reklamy w pismach i na portalach branżowych, oraz w mediach społecznościowych, których celem była promocja obecności Polski na targach oraz wystawców i ich ofert. Zasięg działań promocyjnych pakietu to ok. 40 tys. odbiorców wśród brytyjskich mediów turystycznych i biur podróży.

wt2

Polscy wystawcy zwracali uwagę, że atrakcyjność udziału w targach WTM wynika nie tylko z tradycyjnej roli tej imprezy, na której polskie stoiska narodowe organizowane są od ponad 20 lat, ale także rangi targów w kalendarzu światowych spotkań branży turystycznej. Oto dwe opinie wystawców na temat ich udziału w targach. - Uważam, że targi turystyczne są nadal ważnym narzędziem promocyjnym. Świadczy o tym znakomicie obecność największych graczy: destynacji, tour operatorów, linii lotniczych. Mimo wszechobecności internetu, który zdominował również działania marketingowe, kontakt osobisty pozostaje nie do przecenienia. Uczestniczę w targach WTM w Londynie już dziesiąty raz i z perspektywy czasu mogę powiedzieć, iż największym kapitałem są nawiązane tu znajomości.- mówi  Magdalena Osuch z Wydziału Promocji Urzędu Miasta Krakowa.

Marta Brzezińska z EMKA-TRANS dodaje: Po raz czwarty prezentujemy nasza ofertę podczas targów WTM korzystając z gościnności oraz pomocy Polskiej Organizacji Turystycznej. Dzięki udziałowi w tych targach udało nam się rozpocząć współpracę z kilkoma prestiżowymi klientami, ... staliśmy się rozpoznawalni jako firma świadcząca usługi transportowe na wysokim poziomie zarówno w Europie Zachodniej jak i w Skandynawii. Aby sprostać wymaganiom klientów nasza flota autokarowa została "odświeżona" i w ciągu zaledwie kilku lat zwiększyła się do liczby 60. Bardzo podoba nam się tegoroczne polskie stoisko narodowe. To całkowicie nowy projekt - może nieco skromniejsze w rozmiarach, niemniej nowoczesne i funkcjonalne, sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów".



Do góry