en
en
Kontakt

Zakończenie obchodów 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina

IMG_331428 lutego br. w ramach programu „3 dni z Chopinem 2011”, w Teatrze Wielkim na parkietach sal Redutowych, oprawiona w bajeczną scenografię Pani Izy Chełkowskiej i Pana Cezarego Żeglińskiego, odbyła się konferencja prasowa podsumowująca obchody 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina w 2010 r.. Na konferencji wystąpili Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Bogdan Zdrojewski, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy – Hanna Gronkiewicz Walz oraz Dyrektor Biura Obchodów Fryderyka Chopina 2010 – Waldemar Dąbrowski. Konferencje swoją obecnością zaszczycili także: Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki - Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki - Rafał Baniak, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej – Rafał Szmytke, Dyrektor Narodowego Instytutu Chopina - Kazimierz Monkiewicz.

IMG_3319Podczas omawiania działań, promujących na świecie 200 rocznicę urodzin Fryderyka Chopina, na szczególną uwagę zasłużyły działania Polskiej Organizacji Turystycznej. Projekt „Chopin//Polska/The Course” został wpisany w ciągle trwającą unijną kampanię „Promujmy Polskę Razem”.

„To największy w historii projekt promujący polską turystykę ,i pierwsza tak szeroka i kompleksowa kampania promująca Polska turystykę wśród mieszkańców Europy” – mówi Rafał Szmytkę Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.IMG_3317

Podczas swojej trzymiesięcznej podróży Żaglowiec Fryderyk Chopin odwiedził 20 portów w siedmiu krajach europejskich: Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Holandii i Belgii. Załoga liczyła, łącznie w ciągu trwania rejsu, ponad 100 osób. Żeglarze spędzili na morzu 703 godziny, a statek przebył łącznie ponad 5 tysięcy mil morskich.

Promocja wydarzeń w poszczególnych portach objęła reklamę na nośnikach outdoorowych (blisko 3800 nośników, wśród których były: billboardy, plakaty, bannery, reklamy na dworcach) oraz niestandardowe formy reklamy (416 reklam na pojazdach, w tym 300 na taksówkach w Londynie). Szacunkowo łączna liczba widzów w samych tylko portach wyniosła ponad 80 tysięcy osób.

Wydarzeniem bez precedensu było ustanowienie rekordu Guinnessa w największym korowodzie poloneza poza granicami kraju. W ustanawianiu rekordu, które miało miejsce 12 września 2010 r. w Londynie, wzięło udział ponad 300 osób.

Wizyty polskiego żaglowca w poszczególnych portach odbiły się także szerokim echem w zagranicznych mediach. 83 zagranicznych dziennikarzy uczestniczyło w wydarzeniach związanych z pobytem żaglowca w odwiedzanych portach na indywidualnych spotkaniach. Łącznie ukazało się ponad 80 zagranicznych publikacji prasowych, inspirowanych wydarzeniami na nabrzeżach. Bohaterami publikacji, oprócz samego żaglowca, byli młodzi Polacy – uczestnicy rejsu. Ponadto na temat kampanii „Promujmy Polskę Razem” i rejsu żaglowca pojawiło się ponad 600 publikacji w polskich mediach (wliczając w to media elektroniczne).

Podczas wczorajszego wystąpienia Dyrektor Waldemar Dąbrowski podkreślił, że tylu publikacji i w tak wielu prestiżowych gazetach, nie pamięta od czasów Solidarności.   

IMG_3316Całą konferencję zakończyło podpisanie przez przedstawicieli władz i rządu, wśród zapachu hiacyntów, białego fortepianu Polskiej Organizacji Turystycznej, na którym podczas rejsu swoje autografy złożyli już : Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek oraz Profesor Władysław Bartoszewski. 

Do góry