Wykorzystanie dużych wydarzeń sportowych do promocji miejsc.
18 listopada odbyła sie konferencja szkoleniowa „Duże wydarzenia sportowe, jako produkt turystyczny kraju/regionu/miasta – wymagania i organizacja w kontekście przygotowań do UEFA EURO 2012™ w Polsce. Doświadczenia rynku austriackiego i niemieckiego", na której goście z Niemiec i Austrii podzielili się swoim doświadczeniem w tym zakresie z polskimi uczestnikami spotkania. Gościem specjalnym była Pani Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
"Wszystkie duże wydarzenia, które są pretekstem do przyjazdu do Polski, a imprezy sportowe w szczególności, mają ogromny potencjał promocyjny, który w naszej pracy wykorzystujemy do promocji turystyki w naszym kraju" - powiedział Rafał Szmytke Prezes POT. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wykorzystujemy do promocji Polski, jako celu podróży oraz do działań promocyjnych o charakterze wizerunkowym. W czerwcu br. rozpoczęliśmy największą multimedialną kampanię „Feel invited" na ważnych turystycznie dla nas rynkach: niemieckim, francuskim i brytyjskim, w której jednym z motywów jest fakt bycia przez Polskę gospodarzem UEFA EURO 2012™. Ważne są dla nas doświadczenia innych krajów w tym względzie, żeby uniknąć ewentualnych błędów i uzyskać jak największe turystyczne profity - dodał Szmytke.
Austriak Martin Schnitzer, specjalista od biznesu sportowego podkreślił, że podczas Euro 2008, Innsbruck celowo promował się wspólnie z regionem, którego jest stolicą, z Tyrolem. Innsbruck-Tyrol wykorzystał niepowtarzalną szansę, aby zaprezentować się światu. Główny akcent położono w szczególności na marketing turystyczny, reklamę poza Tyrolem oraz obsługę międzynarodowych mediów przed i w trakcie mistrzostw.
„Naszym zadaniem oraz podmiotów zajmujących się promocją UEFA EURO 2012™ jest skuteczne zachęcenie do przyjazdu do Polski także osób, które nie mają biletów na mecze. Przestrzeń miejska zostanie tak zagospodarowana, żeby wszyscy goście mogli oglądać przebieg rozgrywek w „strefach kibica". Chcemy także przekonać, że przyjazd na Mistrzostwa można połączyć z wypoczynkiem w naszym kraju. Tak ogromne wydarzenie sportowe ma potencjał promocyjny, który należy wykorzystać do wzmocnienia wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego i atrakcyjnego turystycznie. Przykłady krajów, w których odbyły się wcześniej rozgrywki w piłce nożnej pokazują, że nie tylko zwiększył się w następnych latach ruch turystyczny, ale także rozpoznawalność na światowym rynku turystycznym" – mówi Jacek Olszewski Koordynator Projektu Promujmy Polskę Razem realizowanego przez POT.
Gerhard Buchholz, specjalista PR z Berlina opowiedział, jak wykorzystano Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA 2006, jako nośnik wizerunku. Promocja Berlina ukierunkowana była na kształtowanie decyzji potencjalnych turystów o podróży w przeddzień i po zakończeniu imprezy.
Wszystkie wystąpienia i prezentacje prelegentów są do pobrania: