en
en
Kontakt

WIECZOR PROMOCYJNY MIAST EURO 2012TM

128W dniu 17 listopada 2011 roku został zorganizowany  w Paryżu wieczór promocyjny polskich miast, gospodarzy Euro 2012: Warszawy, Gdańska, Poznania i Wrocławia. Wydarzenie to było częścią kampanii wizerunkowo-produktowej Polskiej Organizacji Turystycznej realizowanej ze środków Działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2012 w ramach projektu Polskiej Organizacji Turystycznej „Promujmy Polskę Razem”.

Spotkanie miało miejsce w Rezydencji  Ambasadora RP w Paryżu – w Hôtel de Monaco,. Zorganizowane zostało z inicjatywy Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji oraz Ambasady RP we Francji.

074Wieczór czterech polskich miast rozpoczęła przygotowana przez Ośrodek w Paryżu konferencja prasowa, w której uczestniczył Pan Lech Wałęsa – były Prezydent RP. Możemy już oficjalnie zakomunikować, że b.Prezydent RP Pan Lech Wałęsa został twarzą kampanii wizerunkowo-produktowej Polskiej Organizacji Turystycznej. Działania promocyjne realizowane są na trzech strategicznych dla polskiej turystyki rynkach: brytyjskim, francuskim i niemieckim. Po raz pierwszy Pan Prezydent uczestniczył w uroczystych wydarzeniach zainicjowanych przez Polską Organizację Turystyczną w Berlinie, podczas największych międzynarodowych targów turystycznych ITB Berlin 2011. Wizyta w Paryżu to kolejne wydarzenie firmowane prestiżową obecnością Prezydenta RP Lecha Wałęsy.

Prelegentami podczas konferencji byli m.in. prezydenci miast: Warszawy - Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz i Gdańska - Pan Paweł Adamowicz;  Poznań i Wrocław reprezentowane były przez wiceprezydentów: Pana Jerzego Stępnia i Pana Michała Janickiego. Polską Organizacje Turystyczną reprezentował Prezes Pan Rafał Szmytke.

W wystąpieniach zaproszonych przedstawicieli miast główny nacisk położony został na dokonane już inwestycje, jednak równie wiele miejsca znalazły w wystąpieniach realizowane już inwestycje  zaplanowane do czerwca 2012 roku.

Prezydent Lech Wałęsa zachęcał francuskich gości do odwiedzenia Polski, a szczególnie jego rodzinnego miasta Gdańska. Podkreślił pozytywne zmiany jakie zaszły w krajobrazie polskich miast, zmiany, które nie byłyby możliwe do zrealizowania w takim tempie, bez dopingu jakim są Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012™.

W tym samym tonie wypowiadali się również przedstawiciele miast. Prezentacje multimedialne i spoty reklamowe były dodatkową atrakcją tej konferencji. Pokazywały dokonania gospodarcze oraz bogactwo propozycji kulturalno-turystycznych czekających na przyszłorocznych kibiców i turystów.

Gościem specjalnym konferencji prasowej był  Pan Henryk Kasperczak, były piłkarz z legendarnej drużyny Kazimierza Górskiego. Na rynku francuskim znany jest również z roli wieloletniego trenera drużyn francuskich. Jego wystąpienie przypomniało gościom o polsko-francuskich związkach w historii piłki nożnej.

Gościom konferencji zaprezentowany został film animowany w reżyserii Tomasza Bagińskiego promujący turniej UEFA EURO 2012™, a pakiety prasowe zawierały m.in. informację prasową dotyczącą kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej realizowanej na rynku francuskim, a także spot promocyjny „Feel invited” oraz profesjonalne biblioteki zdjęć z Polski. Wszystkie materiały promocyjne firmowane przez Polską Organizację Turystyczną były jednocześnie nośnikiem informacji o źródle finansowania największej dotychczasowej kampanii promocyjnej Polski -  Działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2012.

Wieczór w Ambasadzie RP uświetnił koncert saksofonisty i kompozytora Roberta Chojnackiego, a dodatkowych wrażeń estetycznych dostarczyła wystawa fotograficzna przygotowana przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu, poświęcona polskim miastom-gospodarzom turnieju piłkarskiego UEFA EURO 2012™. Dodatkowo niezwykle efektowną wystawę bursztynu przygotowało także Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska.

Wydarzenie jakim był wieczór polskich miast UEFA EURO 2012™, realizowane jako element kampanii wizerunkowo-produktowej w ramach Działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2012, zainteresowało dziennikarzy francuskich i polskich. Wśród polskich gości spotkaliśmy przedstawicieli TVP 1, TV Polonia, RMF, PAP. Media francuskie reprezentowane były m.in. przez prasę sportową tj. L’Equipe – swoją obecnością zaszczycił nas Dyrektor Generalny grupy prasowej L’Equipe Pan François Moriniere a także France Football czy Onze Mondial. Spotkaliśmy również dziennikarzy takich tytułów jak: Le Journal du Dimanche, Le Parisien, La Croix, Le Nouvel Observateur, Challenges, TV France 24, Radio RFI i Radio  France Info.

Wśród gości obecni byli również liczni przedstawiciele francuskiego biznesu i administracji, francuscy touroperatorzy oraz członkowie najaktywniejszych organizacji polonijnych.

 

 

 

 

 

 

 

Do góry