en
en
Kontakt

W związku z Polską Prezydencją w Radzie Unii Europejskiej Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowały specjalny projekt promocyjny!

IMG_3872W związku z Polską Prezydencją w Radzie Unii Europejskiej Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowały specjalny projekt promocyjny. Od 1 lipca najnowszy samolot z floty LOT-u, Embraer 195 będzie reklamował Polskę.

Prezentacje samolotu poprzedziła konferencja prasowa w której prelegentami byli: Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej - R.Szmytkę, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki  - Katarzyna Sobierajska, Prezes PLL LOT - Marcin Piróg oraz Prokurent PLL LOT Przemysław Książczyk. IMG_3898

Na łącznej powierzchni samolotu 84,8m² została zamieszczona grafika z hasłem promocyjnym „Move Your Imagination”. Branding odwołuje się do najnowszych światowych trendów designerskich w sztuce nowoczesnej i graficznych motywów zaczerpniętych z naszego folkloru. Wizualizacja, w której ikony architektury polskiej, łączą się z symbolami różnych rodzajów aktywności, a także osób czy wydarzeń z historii Polski, będących  rzeczywistymi wyróżnikami, spełnia rolę reklamy, która ma zaintrygować obcokrajowców naszym krajem, a w Polakach wzmocnić poczucie tożsamości.

IMG_3906„Najwyższy czas, aby zacząć przełamywać stereotypy na nasz temat we wszystkich ważnych krajach, z których przyjeżdżają do nas turyści. Dlatego ruszyliśmy z zaplanowaną z dużym rozmachem kampanią na rynku brytyjskim, niemieckim i francuskim. Chcemy pokazać, że Polska jest krajem tętniącym życiem, oryginalnym i nowoczesnym a jego mieszkańcy są spontaniczni, gościnni i otwarci. Odwołujemy się do pozytywnych skojarzeń i emocji a każda odsłona kampanii będzie pokazywała coś nowego i unikatowego, bo naszym celem jest zaintrygowanie odbiorców i sprowokowanie do zadania sobie pytania: Polska, dlaczego jeszcze tam nie byłem ? – mówi Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Ważnym kontekstem jest Przewodnictwo Polski w Radzie Unii Europejskiej i Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. Poprzez akcentowanie tych wydarzeń, realizowane są działania promocyjne, prezentujące potencjał turystyczny Polski, z uwzględnieniem jej wszystkich geograficznych i społecznych atutów.

Zadaniem reklamy na samolocie jest zaintrygowanie naszym krajem i uwypuklenie zmian zachodzących w nim na przestrzeni ostatnich lat. Zarówno zastosowane hasło jak i nowy branding mają służyć przełamywaniu stereotypów na temat Polski, podkreślając, że jest ona krajem nowoczesnym i sięga po niestandardowe rozwiązania promocyjne, marketingowe i artystyczne.

IMG_5095PLL LOT dzięki wykonywanym średnio ponad 210 rejsów dziennie o zasięgu krajowym, europejskim i atlantyckim oraz ponad 4,5 mln pasażerów przewożonych rocznie, gwarantuje dotarcie z przekazem reklamowym do bardzo dużej liczby grupy odbiorców,  a obecność PLL LOT w najważniejszych portach lotniczych stwarza unikatową możliwość promocji polskiej turystyki i nowatorski sposób zaistnienia w świadomości odbiorców. Ponadto wykorzystanie jako nośnika reklamy polskiej turystyki, samolotu z floty narodowego przewoźnika, który jako marka jest też elementem składającym się na całokształt wizerunku Polski, podkreśla spójność tego obrazu.

LOT jako narodowy przewoźnik już od wielu lat pełni nieformalną rolę ambasadora Polski. Dokładamy starań, by dobry wizerunek firmy przekładał się także na pozytywne postrzeganie naszego kraju. Tym bardziej cieszę się, że możemy wziąć udział i nawiązać współpracę z Polską Organizacją Turystyczną przy tak ważnym wydarzeniu jakim jest Polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej – mówi Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Nie jest to zresztą pierwszy raz, gdy LOT wykorzystuje powierzchnie swoich samolotów jako nośnik promocyjny. We flocie mamy np. „złoty samolot” czy samolot na którego stateczniku widnieje obraz „Damy z gronostajem”. Wierzę, że i tym razem malowanie samolotu spotka się z życzliwym IMG_3899przyjęciem przez naszych Pasażerów, jak i miłośników lotnictwa – dodaje Marcin Piróg.

Współpraca z narodowym przewoźnikiem lotniczym w promocji polskiej turystyki oraz budowaniu korzystnego obrazu naszego kraju jest działaniem komplementarnym w stosunku do kampanii promocyjnej realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. Rynek: francuski, brytyjski i niemiecki są najczęściej obsługiwanymi przez PLL LOT kierunkami, w których przepustowość portów lotniczych w najważniejszych miastach wynosi:

- Londyn – 67 mln pasażerów rocznie

- Paryż – 58 mln pasażerów rocznie

- Frankfurt – 53 mln pasażerów rocznie

- Bruksela – 17 mln pasażerów rocznie.

Do góry