en
en
Kontakt

Umowa pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną a UEFA

W styczniu br. Polska Organizacja Turystyczna podpisała z UEFA umowę, określającą podjęcie współpracy tych dwóch organizacji, przy promocji Polski. Zawarcie tego dokumentu, stanowiło jedną z 24 gwarancji jakie Polska zobowiązała się spełnić, podczas ubiegania się do Komitetu Wykonawczego UEFA o prawo organizacji Finałów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012.

Podpisany dokument, przede wszystkim zezwala Polskiej Organizacji Turystycznej na wykorzystywanie licencjonowanej symboliki turniejowej jak: logo UEFA EURO 2012TM, znaku graficznego oraz słownego turnieju EURO 2012TM.

Doświadczenia innych krajów, będących w latach ubiegłych organizatorami Finałów Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej pokazują, że największe imprezy sportowe, to doskonała okazją do promocji walorów turystycznych miejsc. Dlatego, także działania POT i UEFA, za cel przyjęły ukazanie Naszego Kraju jako miejsca, właśnie atrakcyjnego turystycznie nie tylko dla wymagających podróżników, ale i dla wszystkich przyjezdnych. Prowadzone wspólnie kampanie jednocześnie podkreślając Polskie atuty turystyczne, również dbają o szczegółową informację i promocję dotyczącą Turnieju UEFA EURO 2012TM.

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej są trzecią, co do wielkości imprezą sportową na świecie, dlatego też szacuję się, że do Polski podczas EURO 2012 przyjedzie około 1miliona osób a około 9 milionów fanów, obejrzy relacje we wszystkich środkach masowego przekazu. Kibice i inni przyjezdni skupią się nie tylko na samych Mistrzostwach ale zechcą też poznać i odwiedzić kraj w którym impreza będzie miała miejsce. Niektórzy odwiedzający, zapewne wcześniej nawet nie myśleli o przyjeździe do Polski.

W kontekście EURO 2012, Polska Organizacja Turystyczna przygotowała już „Program kampanii promocyjnej i reklamowej”. Osią tego projektu jest kompleksowa i multimedialna kampania wizerunkowo-produktowa na trzech rynkach: niemieckim, francuskim oraz angielskim. Nadrzędnym jej celem są działania wizerunkowo-promocyjne bazujące na przygotowaniach i organizacji turnieju w latach 2011-2012, mające zbudować szeroki i mocny wizerunek marki „Polska”, a także zwiększyć rozpoznawalność i wiedzę o niej.

Do góry