en
en
Kontakt

Turystyka uzdrowiskowa oraz wellness i spa w Polsce

Spa to nie tylko korzystanie z zabiegów poprawiających zdrowie i urodę, ale także pewien styl życia coraz bardziej popularny wśród turystów. Osiągnięcie równowagi umysłu, ciała i ducha to coraz częściej pojawiający się motyw podróży. Z badań, które przedstawiła, podczas warsztatów spa i wellness na Tour Salon w Poznaniu, Ewa Duchowska z ośrodka POT w Berlinie widać, jak duża jest to skala zjawiska. 87% turystów poszukujących oferty spa i wellness twierdzi, że przede wszystkim chce odpocząć od stresującej codzienności podczas urlopu. Duchowska podkreśliła, że aż 1 mln 740 tys Niemców wyjeżdża co roku na urlop zdrowotny.

 

forspa

 

Potencjał polskiej turystyki medycznej oraz wellness i spa tkwi przede wszystkim w znanej na świecie z wysokich kwalifikacji kadry medycznej, usługach medycznych na najwyższym poziomie, konkurencyjnych cenach i różnorodnych profilach leczniczych. Zaletą jest także położenie polskich uzdrowisk we wszystkich regionach geograficznych. Na początku br. powstało z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej Konsorcjum „Zdrowie i Uroda", które ma wypracować i wdrożyć strategię działań, które zwiększą zainteresowanie produktami polskiej turystyki uzdrowiskowej, medycznej oraz wellness i spa wśród turystów krajowych i zagranicznych. „Chcemy stworzyć jednolitą koncepcję promowania turystyki uzdrowiskowej i segmentu wellness-spa, które są priorytetowymi produktami na lata 2013-2014 w strategii marketingowej w sektorze turystyki „– powiedziała Justyna Jedlińska Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w POT. Na targach ITB w 2014 roku na cele Konsorcjum zostanie przeznaczona przestrzeń targowa na stworzenie „Wyspy Spa" według koncepcji wypracowanej przez członków Konsorcjum – dodała Jedlińska.

 

forspa

Oferując konkurencyjny i markowy produkt turystyczny, Polska ma szansę stać się jednym z ważniejszych krajów oferujących tego rodzaju świadczenia. Jednak bez promocji, łączącej ofertę uzdrowiskową z wellness i spa ta szansa może nie zostać w optymalny sposób wykorzystana. A jest o co zabiegać bo wartość światowego przemysłu wellness i spa szacowana jest na 2 biliony USD a wydatki turystów korzystających z świadczeń zdrowotnych i spa są o 67% większe od pozostałych. W czasie warsztatów prelegenci podkreślali, że w ostatnich latach można zauważyć bardzo silną tendencję konsumencką zorientowaną na wellness i spa. Arkadiusz Dawidowski Managing & Development Director ForSpa - konsultant z zakresu projektowania i zarządzania centrami odnowy biologicznej, spa i wellness i realizacji koncepcji marketingowo-promocyjnych dla największych polskich i zagranicznych firm uważa, że Polska może stać się także interesującym rynkiem dla bardzo obiecujących rynków dla turystyki uzdrowiskowej oraz wellness i spa, jakim są kraje azjatyckie i arabskie.

Do góry