Turystyczna promocja Polski w kontekście UEFA EURO 2012 ™
Nikt nie ma wątpliwości, że największy w Europie festiwal Przystanek Woodstock, to szansa na promocję dla Kostrzyna nad Odrą, w którym się odbywa ale także całej Polski. W tym roku na 17 Przystanek Woodstock przyjechało ponad 500 000 gości, w tym także z za granicy. Polska Organizacja Turystyczna już w 2003 roku doceniła potencjał turystyczny Przystanku, przyznając imprezie certyfikat w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny. Podczas tegorocznego festiwalu prezes POT Rafał Szmytke wręczył specjalną nagrodę Jurkowi Owsiakowi za wkład w promocję Polski. Imprezę, na którą oprócz setek tysięcy uczestników z Polski przybyło tysiące gości z zagranicy, głównie z Niemiec, Polska Organizacja Turystyczna wykorzystała także do promocji naszego kraju w kontekście UEFA EURO 2012™.
W tym roku podczas Przystanku Woodstock uczestnicy, mogli nie tylko wysłuchać koncertów, ale także wziąć udział w wielu imprezach i konkursach w specjalnej strefie promującej UEFA EURO 2012™, którą zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna wraz z głównym sponsorem mistrzostw firmą Carlsberg. W naszym specjalnym namiocie można było obejrzeć filmy i spoty reklamujące Polskę, między innymi film Tomka Bagińskiego „Euro 2012™", oraz dostać foldery promujące Polskę, w tym miasta gospodarzy UEFA EURO 2012™ oraz mapy z atrakcjami turystycznymi Polski. Dodatkową atrakcją, był przywieziony specjalnie do nas na jeden dzień, puchar UEFA EURO 2012™.
Rekordowy pod względem liczby uczestników 17 Przystanek Woodstock był niepowtarzalną okazją, żeby pokazać ponad 500 000 publiczności nasze spoty reklamowe. W przerwach między koncertami emitowane były spoty zrealizowane w ramach kampanii promującej Polskę za granicą na rok przed mistrzostwami UEFA EURO 2012™.
Na 17 Przystanku Woodstock była również obecna ekipa telewizyjna z Rosji zaproszona między innymi przez Lubuską Regionalną Organizację Turystyczną "LOTUR" oraz Polską Organizację Turystyczną. Dzięki LOTUR dziennikarze mieli okazję odwiedzić najciekawsze turystyczne miejsca w regionie lubuskim. Ponadto dziennikarze przygotowali relację z tego największego w Europie festiwalu i przeprowadzili wywiad z Jurkiem Owsiakiem i Rafałem Szmytke Prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej. Rozmowa z Prezesem POT dotyczyła między innymi wykorzystania takich imprez jak Woodstock do promowania polskiej turystyki - a w tym roku - w szczególności podkreślając kontekst mistrzostw UEFA EURO 2012™.
Więcej o wizycie studyjnej dziennikarzy z Rosji:
http://www.poland.travel/ru/privetstvuem-v-polshe/zavershilsya-17-y-festival-ostanovka-woodstock
oraz na najczęściej owiedzanym portalu turystycznym w Rosji:
http://www.ratanews.ru/news/news_11082011_21.stm