en
en

Targowy styczeń w Skandynawii

Styczeń to wyjątkowy miesiąc dla Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Sztokholmie. W tym okresie odbywają się bowiem trzy imprezy targowe w skandynawskich stolicach: Oslo (Reiseliv, 8-11.01), Helsinkach (Matka 15-18.01) oraz Kopenhadze (Ferie23-25.01).

Styczeń był wyjątkowo pracowitym okresem dla Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Sztokholmie. W tym właśnie miesiącu odbyły się bowiem trzy imprezy targowe w skandynawskich stolicach: Oslo (Reiseliv, 8-11.01), Helsinkach (Matka 15-18.01) oraz Kopenhadze (Ferie23-25.01).

szt

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów korporacyjnych w tym roku po raz pierwszy podczas Targów Reiseliv w Oslo  zorganizowano nie jeden, ale dwa dni branżowe, które odwiedziło blisko 9000 profesjonalistów. Według ocen ekspertów, komentujących frekwencję na targach w kontekście kryzysu gospodarczego, który nie ominął Skandynawii, jest to bardzo dobra liczba. Targi Reiseliv są w opinii branży najważniejszym wydarzeniem i miejscem spotkań branży turystycznej w Norwegii.

Podczas targów Ośrodek współuczestniczył również w szeregu imprez towarzyszących. Wspierał aktywnie spotkanie branży medycznej, turystycznej i mediów norweskich z przedstawicielami Sanatorium „Pod Tężniami” w Ciechocinku, które miało miejsce w salach recepcyjnych Ambasady RP w Oslo. Ośrodek był również głównym partnerem spotkania agentów jednego z największych norweskich touroperatorów Viking Rejser.

szt1

Kolejne targi, w których Ośrodek organizował stoisko narodowe to Matka w Helsinkach. Mimo trudności ekonomicznych w tym roku targi odwiedziło więcej indywidualnych i profesjonalnych gości niż w roku ubiegłym - w sumie  85 669 osób. Na polskim stoisku prezentowało się trzech podwystawców korporacyjnych oraz regiony mazowiecki, krakowski, pomorski, lubelski i podlaski, czyli obszary Polski najchętniej odwiedzane przez fińskich turystów.

Dziesięciu podwystawców uzupełniło ofertę POIT w Sztokholmie podczas targów Ferie w Kopenhadze, ostatnich w styczniowej serii imprez w Skandynawii. Na 84 metrach stoiska prezentowali się zarówno touroperatorzy, regiony, jak i przewoźnicy. Polska Żegluga Bałtycka Polferries przygotowała specjalną ofertę dla odwiedzających, których zachęcano do zakupu biletów promowych do Polski według zasady „Ile centymetrów (wzrostu), taka cena za bilet”, co przyciągnęło do polskiego stoiska wielu zainteresowanych.

Do góry