en
en

Polskie stoisko na najważniejszych targach turystycznych we Włoszech, TTG Rimini 2016

Targi TTG Rimini są najważniejszymi targami w sektorze turystyki we Włoszech, a także jednymi z najbardziej liczących się w Europie. Typowo branżowy profil tych targów, ich duży potencjał handlowy oraz zainteresowanie, jakim niezmiennie się cieszą, pozwoliły TTG zyskać pozycję lidera rynku włoskiego. W tym roku targi odbyły się w dniach 13-15 października, przyciągając ponad 70 000 odwiedzających, co stanowi wzrost 10% w stosunku do zeszłego roku. Na targach obecnych było ponad 700 dziennikarzy, a medialny przekaz na temat wydarzenia był również udziałem sieci – hashtag #TTG2016 w dniu inauguracji znalazł się wśród tak zwanych „trend topic” na Twitterze i uzyskał ponad 11 milionów impressions.Jak co roku, ZOPOT Rzym był obecny na targach by reprezentować Polskę i służyć informacją wszystkim zainteresowanym polską ofertą turystyczną oraz polskim rynkiem incoming. Polskie stoisko zostało zaprojektowane tak, by jednocześnie oddać jego charakter narodowy i pozwolić na swobodną wymianę kontaktów między włoskimi specjalistami branży turystycznej a czterema biurami podróży, które wraz z ZOPOT współorganizowały przestrzeń wstawienniczą: Ivotrans, Anpa Travel, SOS Travel i Furnel Travel. Targi były okazją do nawiązywania kontaktów handlowych, a także do zaprezentowania Polski jako ciekawego rynku do zagospodarowania ofertą handlową.

Zapraszamy do Poznania na konferencję

19 października w hotelu Sheraton w Poznaniu odbędzie się konferencja z cyklu „Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w turystyce” przygotowywana przez Polską Organizację Turystyczną wraz z Wielkopolską Organizacją Turystyczną. Jest to jedna z szesnastu konferencji organizowanych na terenie Polski, których celem jest analiza funkcjonowania systemu zarządzania turystyką w Polsce. Honorowy Patronat nad tym wydarzeniem objął Marszałek Województwa Wielkopolskiego Marek Woźniak.
Czytaj więcej

World Travel Market 2016

#WeGoToPoland – pod tym hasłem będziemy zachęcać przedstawicieli branży turystycznej z Wielkiej Brytanii i całego świata do odwiedzenia stoiska podczas jednej z najważniejszych targów turystycznych w Londynie.
Czytaj więcej

Aktywnie na rynku rosyjskim

11 - 12 październiku odbyły się kolejne road show z branżą rosyjską, tym razem w Moskwie i St. Petersburgu. Warsztaty branżowe zorganizowane zostały przez Węgry w ramach V-4. Łącznie w wydarzeniach wzięło udział blisko 100 osób, a Polskę reprezentował Zagraniczny Ośrodek POT w Rosji, PLL LOT oraz biura podróży Furnel Travel i  All Poland.
Czytaj więcej

Współpraca w regionach niezbędna. Regionalna debata w Poznaniu

Bez współpracy nie da się obniżyć kosztów promocji.  Nikt nie kwestionował tak postawionej tezy podczas spotkania szkoleniowego, które odbyło się w 19 października w Poznaniu. „Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w turystyce” to cykl spotkań organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną wspólnie z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, tym razem wielkopolską.
Czytaj więcej

Działania na rynku izraelskim przynoszą efekty

Działania promocyjne POT prowadzone na rynku izraelskim w ciągu ostanich lat przynoszą widoczne efekty. Podkreśla to nie tylko nasz przewoźnik PLL LOT ale również przedstawiciele wybranych regionów Polski. To niewątpliwie zasługa dobrze opracowanej i konsekwentnie wdrażanej strategii zakładającej prowadzenie działań dedykowanych tour operatorom. W ostatnich latach charakter przyjazdów grup turystycznych z Izraela bardzo się zmienił. Dotychczas dominował profil miejski i kulturowy a obecnie coraz więcej jest turystów z tego rynku zainteresowanych także aktywnym wypoczynkiem.
Czytaj więcej

Forum Turystyki Borów Tucholskich

18 października odbyło się Forum Turystyki Borów Tucholskich. Organizatorem wydarzenia była Lokalna Grupa Działania „Bory Tucholskie” a uczestniczyły w nim wszystkie podmioty działające w sferze turystyki na terenie Borów Tucholskich a także parlamentarzyści z regionu kujawsko-pomorskiego, przedstawiciele samorządów oraz organizacji pozarządowych.
Czytaj więcej

Świdnica skarbnicą wiedzy turystycznej

W Świdnicy od dziś do 14 października na metr kwadratowy przypada przynajmniej kilku eksperetów turystycznych. Dr Wojciech Fedyk, prezes POT podczas otwarcia Kongresu Turystyki w Świdnicy podkreślił, że turystyka jak każda dziedzina życia wymaga zrewaloryzowania znaczenia przypisanych jej wartości i przemodelowania wielu działań zgodnie z nowymi  trendami. - Polska turystyka zasługuje na nowy, zbudowany na kompleksowej wiedzy, kierunek i jeszcze większą dynamikę wzrostu - powiedział prezes Fedyk. - Na pewno wartość merytoryczna wystąpień w czasie Kongresu pomoże nam wszystkim uaktualnić naszą wiedzę i zmienić optykę na wiele spraw.
Czytaj więcej

Oferta konsorcjów przy POT w Nadarzynie

14-16 października 2016 roku. World Travel Show w Nadarzynie koło Warszawy okazało się miejscem spotkań miłośników podróży dalekich i bliskich. Była to też możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami w turystyce, ciekawymi miejscami oraz okazja do spotkania ze znanymi podróżnikami.
Czytaj więcej

Kongres Turystyki Polskiej w Świdnicy

12 października rozpoczyna się Kongres Turystyki Polskiej w Świdnicy. Przez trzy dni eksperci turystyczni będą dyskutować nad rozwojem i promocją turystyki w Polsce. Polską Organizację Turystyczną będą reprezentować: prezes dr Wojciech Fedyk oraz wiceprezes dr Bartłomiej Walas. Kongres skierowany jest do: przedstawicieli przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych; szefów organizacji samorządowych i gospodarczych; fundacji, organizacji pożytku publicznego, organizacji obywatelskich; firm świadczących usługi lub oferujących produkty dla sektora turystycznego; prezydentów, burmistrzów, wójtów, szefów odpowiednich wydziałów w urzędach samorządowych, jak np. turystyka, promocja i kultura.
Czytaj więcej

Warsztat turystyczny w Kaliningradzie

17 października odbył się kolejny już, jesienny warsztat turystyczny w Kaliningradzie. Workshopy te są już tradycją ZO POT w Rosji, który to wydarzenie realizuje od wielu lat. Jest to dobra okazja do zaprezentowania nowych produktów turystycznych, które powstają w Polsce.
Czytaj więcej

I Krakowski Kongres Turystyki Medycznej

13–14 października 2016 r. w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbędzie się I Krakowski Kongres Turystyki Medycznej. Celem Kongresu jest wykorzystanie potencjału medycznego w budowie produktów turystycznych – jako jedno z zadań określonych w „Strategii rozwoju turystyki w Krakowie na lata 2014–2020". Pilotażowy kongres pomoże ocenić, jakie szanse i wyzwania stawia miastu turystyka medyczna.
Czytaj więcej

Szkolenia pn. „Lokalny lider ekoturystyki”

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, Fundacja Business to Business oraz FunduszeEuropejskie.eu serdecznie zapraszają przedstawicieli branży turystycznej i okołoturystycznej oraz producentów produktów lokalnych i regionalnych z województwa podlaskiego na szkolenia warsztatowe pt. „Lokalny lider ekoturystyki”.
Czytaj więcej

Nowa, spójna identyfikacja wizualna Gdańska

Uważamy, że podstawowym obowiązkiem takich instytucji, jak Miasto jest dbanie o wizualną stronę funkcjonowania informacji w jego przestrzeni. Po to, by budować estetyczną kulturę naszych ulic, a także sposób naszego myślenia. Obecnie jest to chaos - przyznaje prof. Sławomir Witkowski, dziekan Wydziału Grafiki gdańskiej ASP. - Nowoczesne miasta dbają o to, by konsolidować działania, które mają budować mocną markę miasta. Miasto to organizm, który jest wielousługowy, cały czas się ze sobą komunikuje.
Czytaj więcej

X edycja sejmiku turystycznego Mazowsza

Współpraca między organizacjami turystycznymi a samorządami terytorialnymi była kluczowym zagadnieniem tegorocznego Sejmiku Turystycznego Województwa Mazowieckiego. Obradujący szukali odpowiedzi na pytania dotyczące udanej i efektywnej współpracy. Nie zabrakło również rozmów o głównych kierunkach rozwoju turystyki na Mazowszu. W trakcie wydarzenia obchodzono również jubileusz 10-lecia MROT-u. W spotkaniu wzięli udział m.in. wicemarszałek Wiesław Raboszuk i członek zarządu Rafał Rajkowski.
Czytaj więcej

Spotkania branżowe i kampanie wizerunkowe czyli Polska dla każdego Nordyka jesienią 2016

Od 3 października jeżdżą ze Sztokholmu na okoliczne lotniska autobusy zachęcające do wzięcia udziału w konkursie na świąteczno-zimowy weekend w Warszawie. Kampania ma zasięg ponad miliona potencjalnych odbiorców a dodatkowe wsparcie zapewniają: prawie 900 tysięcy odsłon banerów reklamowych na stronach popularnych przeglądarek destination.se i sistaminuten.se, informacja w newsletterze i na kanałach społecznościowych portali oraz wykorzystane własnych baz danych. Wśród partnerów przedsięwzięcia znajdują się fundatorzy nagród w konkursie - Warszawska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT.
Czytaj więcej

Spotkanie Liderów Polskiej Turystyki

Udział w Gremium Ekspertów Tursytyki to nie tylko uczestnictwo w prestiżowym, ważnym spotkaniu, ale przede wszystkim możliwość współtworzenia silniej grupy liderów w polskim środowisku turystycznym. W grudniu odbędzie się VIII edycja Gremium Ekspertów Tursytyki, cykliczne spotkanie które stało się istotnym kreatorem polskiej przestrzeni turystycznej.
Czytaj więcej

Karpacz zwycięzcą!

Karpacz zwyciężył w naszej sondzie na atrakcyjne miejsca uzdrowiskowe w województwie dolnośląskim. Ponad 46 procent głosujących w sondzie TOP 5 kurortów i letnisk wskazało na zwycięski Karpacz. Kolejne miejsce zajęła Szklarska Poręba.
Czytaj więcej

Zarządzanie turystyką w Polsce - konferencja szkoleniowa w Kielcach

Małgorzata Wilk - Grzywna, dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego oraz Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej w POT byli gospodarzami spotkania szkoleniowego, które odbyło się w Kielcach 6 października. „Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w turystyce” to cykl spotkań organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną wspólnie z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi.
Czytaj więcej
Do góry