en
en

Wieczór polski na WTM 2016 w Londynie

8 listopada, przedostatniego dnia targów WTM w Londynie, odbył się polski wieczór. W czasie spotkania goście mieli okazję nie tylko zapoznać się z polską ofertą ale także wziąć udział w loterii, w której  do wygrania były dwa weekendowe pobyty ufundowane przez Zagraniczny Ośrodek POT z siedzibą w Londynie oraz Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną i Małopolską Organizację Turystyczną.
Czytaj więcej

Spotkanie Ministra Witolda Bańki z Radą POT

3 listopada w Ministerstwie Sportu i Turystyki odbyło się posiedzenie Rady Polskiej Organizacji Turystycznej poświęcone między innymi dyskusji nad założeniami planu działania POT na najbliższe lata. Na prośbę Rady POT złożoną przez przewodniczącego Jana Korsaka, w pierwszej części obrad uczestniczyli Pan Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, Pan Wiceminister Dawid Lasek i Pani Dyrektor Departamentu Turystyki w MSiT Joanna Jędrzejewska-Debortoli.Obecność Ministra Witolda Bańki, członka Rady Ministrów, kierującego istotnym dla polskiej gospodarki działem, jakim jest turystyka, była okazją do zapoznania Rady POT z aktualnymi kierunkami rządowego programu promocji polskiej turystyki, sprecyzowaniu najważniejszych zadań stawianych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki przed Polską Organizację Turystyczną, a także ‒ co podkreślił przewodniczący Jan Korsak ‒ przed Radą POT, społecznym ciałem reprezentującym administrację rządową, samorząd terytorialny i gospodarczy samorząd polskich przedsiębiorców turystycznych, organem powołanym przez Ministra Sportu i Turystyki do sprawowania w Jego imieniu kontroli i nadzoru nad narodową organizacją turystyki. Spotkanie służyło także poddaniu pod konsultację przez członków Rady POT najistotniejszych problemów, które w opinii branży turystycznej wymagają uwagi i wspólnego wypracowania rozwiązań. Pierwszoplanowym zagadnieniem wskazanym przez Ministra W. Bańkę, jest potrzeba głębszej współpracy instytucji i organizacji zaangażowanych w promocję Polski i polskiej turystyki, w tym niezbędnej, pogłębionej koordynacji własnych działań MSiT z zadaniami realizowanymi przez wyspecjalizowaną agencję rządową, jaką jest POT a wskazanymi ustawą i dokumentami strategicznymi. Pragmatyka wynikająca z ścisłego współdziałania, wykorzystanie dostępnych środków finansowych, zharmonizowanie podejmowanych w skali kraju przedsięwzięć ‒ podniesie efektywność tworzenia markowych, lokalnych i narodowych produktów turystycznych, pozwoli na zwielokrotnienie skuteczności promocji walorów i oferty wielu sektorów usług turystycznych i wartości kulturowych Polski za granicą, a dalej przyczyni się do inspirowania wzrostu zainteresowania Polską na świecie korzystnego dla rozwoju turystyki i pobudzającego procesy gospodarcze w naszym kraju. Obecni na posiedzeniu byli w pełni zgodni z tak rozumianą polityką kształtowania mechanizmów nadających kierunek działań na najbliższe lata. Prezes POT dr Wojciech Fedyk podkreślił, że wiele z wskazanych założeń jest przez POT skutecznie realizowanych, a dalsze znajdują się w planach działania na najbliższe lata... Czytaj cały tekst

Warsztaty MICE & Moore w Austrii

7 listopada br. w wiedeńskim hotelu Hayatt Stowarzyszenie Narodowych Ośrodków Informacji Turystycznej Corps Touristique Austria zorganizowało warsztaty turystki biznesowej MICE & Moore. 12 krajów w tym Polska prezentowało swoje oferty turystyki biznesowej i incentive dla 67 klientów z rynku austriackiego. Po spotkaniu wszyscy uczestnicy wyrazili swoje zadowolenie z jakości przeprowadzonych rozmów i nawiązanych kontaktów.
Czytaj więcej

Najwięksi belgijscy touroperatorzy w Warszawie

Branża belgijska w przejawia coraz większe zainteresowanie Polską jako kieunkiem wyjazdów dla klientów, zarówno tych indywidualnych, jak i biznesowych. W dniach 22-23 października ZOPOT Bruksela we współpracy z Warszawską Organizacją Turystyczną zorganizował grupową podróż studyjną do Warszawy dla touroperatorów oraz agentów już posiadających ofertę na Warszawę lub zdecydowanych ją wprowadzić w nadchodzącym roku.W wyjeździe, który mistrzowsko nadzorowała Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam, udział wzięło 10 osób, w tym przedstawiciele największych belgijskich touroperatorów - TUI Belgium (dawne Jetair) oraz Imagine Travel, a także World of Travel, Europareizen, Insight Travel, Travel Partners, Uniglobe Robins Travel, Roelant Reizen Selectair i Travel Expert.Magnesem, który przyciągnął ściśle wyselekcjonowaną grupę branżową do Warszawy był Fryderyk Chopin – wg. Belgów w stolicy Polski najważniejsze jest to, że żadne inne miasto nie posiada tak wielu pamiątek i wyjątkowych miejsc związanych z tym światowej sławy kompozytorem. Podążając śladami Chopina grupa zwiedziła Muzeum Chopina, słuchała jego muzyki płynącej z ławeczek chopinowskich, podziwiała pomnik kompozytora w warszawskich Łazienkach i przystanęła z zadumą przed Kościołem św. Krzyża. W sobotni wieczór uroczystą kolację w restauracji Signature uświetnił zorganizowany specjalnie dla naszych gości koncert chopinowski.Oczywiście w programie zwiedzania nie mogło zabraknąć także Starówki, zdjęcia z syrenką, Muzeum POLIN oraz pięknej panoramy z Pałacu Kultury i Nauki, który zrobił na uczestnikach wyjazdu duże wrażenie.Lunch w pierwszym dniu pobytu zaplanowano niestandardowo – w formie workshopu kulinarnego „Polish Your Cooking”, podczas którego Belgowie robili, po raz pierwszy w życiu pierogi. W niedzielę odbyło się spotkanie z członkami WOT, na którym goście poznali także inne produkty turystyczne Warszawy: od wycieczek segwayami, przez wycieczki tematyczne i wynajem stateczków aż po ofertę pakietów chopinowskich i kartę turysty. Na spotkaniu obecni byli touroperatorzy AB Poland Travel, Mazurkas Travel, Holiday Travel, Grupa Trip i Furnel Travel. Hotele Accor przedstawiły szeroki wachlarz możliwości noclegowych a dyrektor WOT, pani Monika Białkowska, zaprezentowała pozostałe atrakcje Warszawy, których ze wzgledów czasowych nie udało się naszym gościom zobaczyć.Uczestnicy uznali wyjazd (pomimo deszczowej soboty) za bardzo udany i kształcący a Warszawę za intrygujące miasto kontrastów, odbiegające od standardowych o nim wyobrażeń. Liczymy, że przełoży się to na liczbę sprzedanych wyjazdów do Polski.

Dla kogo Złote Logo Polska

14 grudnia poznamy kolejnych laureatów prestiżowego wyróżnienia Złote Logo Polska. Otrzymują je od Polskiej Organizacji Turystycznej osoby, instytucje i organizację zaangażowane w budowanie pozytywnego wizerunku Polski oraz jej promocję zagranicą.
Czytaj więcej

UNESCO. Wystawa paryskiego ZOPOT

W Ambasadzie RP w Paryżu odbyła się uroczysta inauguracja polskiego przewodnictwa 41 sesji UNESCO. Obradom przewodniczyć będzie profesor Jacek Purchla, także w Krakowie w lipcu 2017 roku, kiedy rozpatrywana będzie lista światowego dziedzictwa materialnego na ten właśnie rok. Być może znajdzie się na niej kopalnia srebra w Tarnowskich Górach, albowiem wniosek w tej sprawie został w UNESCO już złożony.Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu przygotowuje na tę okoliczność wystawę o polskim wkładzie w światowe dziedzictwo ludzkości. Wystawa ta towarzyszyć będzie wielu działaniom promocyjnym we Francji i podkreślać będzie wagę obrad UNESCO w naszym kraju. Do Krakowa zjedzie wielu gości z całego świata, w tym dziennikarzy, będzie to zatem wyborna okazja to pokazania im unikatowych walorów turystycznych Polski.

Zaproszenie do udziału w targach w chińskim Shenzhen

Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie pozyskał na preferencyjnych warunkach powierzchnię ekspozycyjną dla zorganizowania prezentacji oferty turystycznej Polski na targach „China (Shenzhen) International Tourism Expo (SITE) 2016”. Targi odbędą się w Shenzhen, w terminie od 2 do 4 grudnia 2016 roku. Wystąpienie Polski przygotowujemy w ścisłej współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Kantonie.Targi SITE są znakomitą okazją do promocji produktów turystycznych w południowych Chinach oraz do nawiązania bezpośrednich kontaktów z lokalnymi organizatorami podróży, agencjami turystycznymi i firmami świadczącymi inne usługi turystyczne. W ubiegłym roku impreza cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, udział w niej wzięło ponad 300 organizacji i przedsiębiorstw turystycznych z 30 różnych krajów i regionów. Według informacji organizatora za 2015 rok, w pierwszym dniu przeznaczonym tylko dla branży targi odwiedziło ponad 6 tys. osób, natomiast w dni dla publiczności liczba odwiedzających przekroczyła 76 tysięcy. Z badań przeprowadzonych podczas poprzedniej edycji targów wynika, że 85% odwiedzających targi preferuje prywatne wyjazdy sprofilowane pod kątem ich potrzeb.Polscy uczestnicy targów będą mogli nieodpłatnie korzystać ze stoiska ZOPOT dla prowadzenia rozmów z przedstawicielami chińskich organizatorów i biur podróży. Na stoisku zapewnione będą stoliki do rozmów B2B oraz możliwość ekspozycji materiałów promocyjnych. Przez cały okres targów na stoisku będą także obecni przedstawiciele Konsulatu Generalnego w Kantonie oraz zespół ZOPOT w Pekinie.Poniżej zaproszenie do udziału i informację o targach w j. angielskim, a także lista hoteli, które mają preferencyjne ceny dla wystawców.Wszystkich zainteresowanych udziałem w targach SITE 2016 prosimy o pilny kontakt mailowy na adresy: jan.wawrzyniak@pot.gov.pl oraz joanna.jachacy@msz.gov.pl China (Shenzhen) International Tourism ExpoTel:+86 0755-88377734 Email:szite755@163.comInvitation Letter for Overseas Tourism CounterpartsThe 3rd Shenzhen Tourism Expo will be held in Shenzhen Convention & Exhibition Center on 2-4 December, 2016. After two years of sharpening, Shenzhen Tourism Expo has gradually become the domestic first-class tourism exhibition with its strong professional, wide participation, great influence, and notable achievements, which also turns into domestic tourist industry peer in Guangdong and even the most important exchange and trading platform in South China area, playing a positive role for further promoting the rapid development of tourism in Shenzhen. The 3rd Shenzhen Tourism Expo covers a total area of 15000 square meters, the preparatory work for pre-investment is successful. The organizing committee of Shenzhen Tourism Expo has completed investment area of more than 55%. As the main export place of consumer of domestic and overseas travel, the status of Shenzhen is increasing year by year. In 2015, the tourism market in Shenzhen is booming and the amount of organizing outbound tourists broke 5 million. Tourism has become the pillar industry in Shenzhen and the main economic indicators of tourism in Shenzhen all rank top in China.The 3rd Shenzhen Tourism Expo will have the following new highlights:l First, the 3rd Shenzhen Tourism Expo continues to maintain and deepen the mode of full market-oriented operation of the exhibition.l Second, opening N + mode: a new operating concept of exhibition+ innovative promotion of propaganda and service+ win-win bundling marketing.l Third, the Expo is based on Guangdong, HongKong and Macao, radiating the whole country, facing the world", and it uses “A new era of high-speed rail travel and travailing Carnival of Guangdong, HongKong and Macau ” as its theme throughout the audience. Shenzhen Tourism Expo sets up a total of eight major theme pavilions: Guest of honor or Guest city, international and domestic group, Guangdong, HongKong and Macao, high speed rail, wisdom travel, RV and yacht, MICE, sale of tourism.l Fourth, the higher degree of internationalization and the higher quality of exhibitors. Now there are travel agencies and well-known enterprises from more than 20 countries, regions, provinces and cities are determine to participate this exhibition, and the booths with special equipment accounted for more than 80%.l Fifth, strongly professional:n Shenzhen Tourism Expo will invite tens of thousands of professional audiences, 10 million citizens to visit and the exhibitors will exceed 400, and tour agency groups will breakthrough 50.n During the exhibition, there will be more than 20 high-end tourism promotions, forums, fairs, seminars and other activities around different countries.n The exhibition is divided into the day of trade and public audiences days. The first day is for the professional audiences, professional audiences should pre-register in advance on the organizing committee's official website, and audiences with the successful pre-registration can be free admitted in the professional day. In public audience days, audiences should enter with tickets and on-site scanning or ticket admission (50 Yuan each).The introduction of Expo in 2015:n In 2015, the second Shenzhen Tourism Expo had 326 travel agencies and enterprises from more than 30 countries, regions and cities so that the exhibition has strong internationalization. There are 25% of exhibitors are from abroad and over half of them came from the outside Asia. In the day of trade, there are more than 6000 people that consist of professional buyers, industry and enterprise spectators, and 69% of them came from Guangdong, 31% come from outside the province and abroad. According to classification of industry: travel agencies, tourist office, tourist destinations, travel industry media, MICE and business travel accounted for more than 90%. In addition, Public days attracted 76,830 people audience. A professional field survey showed that over 85% of the audience preferred the way of independent travel or the private group travel packages. As well, the most popular tourism products are per capita price consumption between 10,000 to 20,000 RMB..The Introduction of the host city:n Shenzhen, China Southern coastal city, adjacent to Hong Kong and Macao, is the "window" of China's opening up to the outside world and an important tourist destination, source and entry and exit travel center. It occupies 1953 square kilometers. The population of the city is getting close to 20 million. As an important international gateway to China, Shenzhen is one of the fastest growing cities in the world and the most developed cities in China. It also owns the fourth largest airport in China. Also, Shenzhen owns a convenient transportation system. Port traffic - by 2015, 239 million passengers exit-entry from Shenzhen, and daily average is 654,000 passengers; As for the aviation industry, 48 international flights will be run in 2020, and the annual throughput will reach 48 million passengers, and will achieve a 144 hours transit without-visa policy; land transport is achieving one hour to reach all the cities of Hong Kong and Macao.n In 2015, Shenzhen gross domestic product (GDP) is 1.75 trillion yuan, the per capita GDP is $24697, per capita disposable income and residents travel rate occupies the pionnier in nation. By the end of 2015, Shenzhen has more than 600 travel agencies, and over 100 tour operators for outbound travel. Also, over 2000 sales department founded by travel agencies. In 2015, Shenzhen travel agencies receive visitors, reception, organization of domestic tourism have exceeded 10 million people, and over 5 million visitors choose to go outbound travels.China (Shenzhen) International Tourism ExpoContact information:Carey Zheng (Ms) 郑文秀Overseas DirectorChina (Shenzhen) International Tourism Expo3F,Integrated Service Center,No. 4 Shihua Road, Futian Bonded Area, Shenzhen, ChinaTel:(86)755-88377734|Mobile:(86)18682417156|Fax:(86)755-82542150|Email:18682417156@163.com6Hotel List: Hotel Name Rating Driving Distance Room Type Room Rate Per Night Hotel Address LVGEM Hotel ☆☆☆ ☆☆ 3 minutes by bus Superior RMB 720 Free Breakfast Xinzhou Road, Shenzhen Hua Tian Hotel ☆☆☆☆ 10 minutes on feet Superior RMB 500 Free Breakfast 2030 Caitian Rd. Futian District Grand Chu Hotel ☆☆☆☆ 5 minutes by bus Superior RMB 420 Free Breakfast No.9003 Binhe Road, Futian District, Proud Way Hotel Shenzhen ☆☆☆☆ 15 minutes by subway Superior RMB360 Free Breakfast 15 Hongbao Rd Luohu District Xin da zhou Hotel ☆☆☆☆ 5 minutes by bus Standard RMB380 Free Breakfast XinZhou,Futian District,51North Village Xinghua Hotel ☆☆☆ 8 minutes by subway Standard RMB260 Free Breakfast 2026# Shennan Zhong Rd, Futian district  Reception Confirmation Form  Name of exhibitor   Add   Contact   Cell Phone   QQ   Email   Hotel Name You required   Airport Pick Up Service oPick Up oSend to Guests Name Check in (out) (Sep) Unit price Total Phone Number 30 01 02 03 04 05 06 07                                                                                                 Note   Total Amount                                Tel:          0755-82191186Fax: 0755-82311215E-mail: Leo@aun.cn 

Podróż prasowa dla dziennikarzy z Ukrainy

Zakończyła się największa w tym roku podróż prasowa z Ukrainy. 16 dziennikarzy, głównie z zachodniej części kraju, na zaproszenie Urzędu Miasta odwiedziło Radom. Szóste już Forum Dziennikarzy Ukraina-Polska było wynikiem kontaktów nawiązanych podczas jesiennego Festiwalu Partnerstwa we Lwowie. Władze Radomia w porozumieniu z Radą Miejską Lwowa i Polską Organizacją Turystyczną postanowiły zbliżyć do siebie oba miasta. Pierwszy krok zrobiła linia lotnicza SprintAir, która w czerwcu otwarła bezpośrednie połączenie lotnicze. Pora więc była najwyższa na odwiedziny i bliższe poznanie.
Czytaj więcej

Roadshow turystyczny w krajach Azji Południowo-Wschodniej

Od 24 do 28 października narodowe organizacje Grupy Wyszehradzkiej organizowały po raz trzeci już roadshow turystyczny w krajach Azji Południowo-Wschodniej pod hasłem DISCOVER CENTRAL EUROPE.Spotkania podczas których prezentowano ofertę turystyczną krajów Grupy Wyszehradzkiej: Czech, Polski, Słowacji i Węgier odbyły się w czterech najważniejszych miastach regionu: Singapurze, Kuala Lumpur, Bangkoku oraz Manili – miastach generujących największą liczbę turystów z tej części świata.Spotkania otwierali ambasadorowie Polski, Czech i Węgier, następnie miały miejsce prezentacje atrakcji turystycznych regionu wykonane przez przedstawicieli narodowych organizacji turystycznych. W dalszej kolejności w każdym z miast prowadzono rozmowy B2B z touroperatorami azjatyckimi. W spotkaniach wzięło udział w sumie ponad 250 przedstawicieli lokalnej branży turystycznej. Polską ofertę turystyczną na warsztatach w Azji prezentowało biuro Poland Tour.Spośród czterech warsztatów szczególnie wysokim poziomem zainteresowania wśród lokalnych tour-operatorów cieszył się warsztat w Manili.Polska jest krajem dobrze rozpoznawanym na Filipinach głównie ze względu na bogate dziedzictwo religijne. Warto zauważyć, że rok 2016 był bardzo udany dla turystyki przyjazdowej do Polski z Filpin z uwagi na organizowane w Krakowie Światowe Dni Młodzieży.

Polska dla turysty - wywiad z dr Wojciechem Fedykiem

- Myślę, że wydatki turystów, także w województwie kujawsko-pomorskim, będą rosły w miarę tego, jak rosnąć będą paleta ofert i wachlarz ofert komplementarnych w sieciowym produkcie – to znaczy składających się z więcej niż jednej usługi. - powiedział dr Wojciech Fedyk w wywiadzie dla portalu Urzędu Marszałkowskiego województwa kujawsko-pomorskiego.
Czytaj więcej

Sieć EDEN na Malcie

W dniach 26-28 października, przedstawiciele jednej z nagrodzonych europejskich destynacji EDEN – Mellieha, zorganizowali 11 spotkanie dla destynacji EDEN oraz krajowych projekt oficerów. Nasz kraj reprezentowała Anna Księżnik z Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej, koordynator projektu w Polsce.Uczestnicy spotkali się z przedstawicielami Ministerstwa Turystyki Malty, a także przedstawicielami samorządów lokalnych. Oprócz wręczenia nagród dla członków stowarzyszenia EDEN – Innovation Prize 2016, celebrowania światowych dni turystyki oraz wymiany dobrych praktyk była również okazja poznać inną maltańską destynację nagrodzoną w konkursie EDEN – Sengleę.

INcoming Poland 2016

9 mln turystów ! Takie szacunki wskazują eksperci rynku turystycznego dla regionu pomorskiego za ten rok. Dobra passa trwa już od kilku lat, a miniony sezon letni uznawany jest za rekordowy pod względem liczby przyjazdów. Aby taka tendencja miała szansę się utrzymać region pomorski już inwestuje w rozwiązania mające szansę przynieść długofalowe korzyli biznesowe. Z Krystyną Hartenberger – Pater – dyrektor zarządzającą Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, pomysłodawcy i głównego organizatora Incoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region rozmawiamy o zakończonej właśnie, tegorocznej edycji.
Czytaj więcej

Wiadomości z Tokio

W dniach 22-25 września w Tokio odbyły się Targi JATA Tourism EXPO Japan’2016. Podczas tego wydarzenia ZOPOT w Tokio zorganizował Polskie Stoisko Informacyjne, z udziałem: Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Miasta Zabrze, Biura Melody Tours oraz Biura Furnel Travel International. Polskie stoisko miało doskonałą lokalizację, w samym centrum hali targowej. Wg organizatorów targów liczba odwiedzających imprezę w tym roku wyniosła 185.844 osoby.
Czytaj więcej

II Regionalne Forum Turystyki

W II Regionalnym Forum Turystyki (Toruń, 27 października 2016 r.) wzięło udział ponad 160 osób z całego województwa. O turystyce dyskutowano w gronie przedstawicieli samorządów, Lokalnych Organizacji Turystycznych, przedsiębiorców – gestorów atrakcji, hotelarzy, touroperatorów. Nie zabrakło też Lokalnych Grup Działania, licznych stowarzyszeń i fundacji związanych z turystyką oraz krajoznawców.
Czytaj więcej

XII edycja konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej

Zgłoszenia uczestnictwa w tej edycji konkursu można składać od 1 listopada do 31 grudnia 2016 roku. Dwunasta edycja różni się od poprzednich. Organizatorzy, wprowadzili do regulaminu kilka istotnych zmian. Zmian koniecznych, których wcześniej dokonano w regulaminie procedur Certyfikacji Informacji Turystycznej. Wprowadzenie nowych kryteriów podyktowane zostało między innymi ogólnym poziomem i stylem współczesnego życia, oczekiwaniami turystów wobec usług „it”, możliwościami stosowania innowacyjnych technologii w obsłudze ruchu turystycznego, i, co szczególnie ważne – potrzebą lepszego wykorzystania potencjału zawodowego wysoko wykwalifikowanych kadr informacji turystycznej, rzeczywistego ich zaangażowania w nurt życia turystycznego i rozwój Polskiego Systemu Informacji Turystycznej, uczestnictwa w projekcie infolinii turystycznej Contact Center, aktywniejszego podejmowania inicjatyw w roli animatorów, liderów projektów, organizatorów wydarzeń turystycznych. Niezmienione zostają podstawowe kryteria, do których należy przede wszystkim posiadanie przez centrum „it” gwiazdki lub gwiazdek certyfikacyjnych. Ich posiadanie potwierdza, że placówka działa zgodnie z zasadami i standardami Polskiego Systemu Informacji Turystycznej i wcześniej przeszła pomyślnie przez szczegółową procedurę komisji certyfikacyjnej.Inna niż dotąd jest formuła zgłaszania kandydatur do konkursu. Wnioski wypełnia się i przesyła on-line.Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród nastąpi podczas Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2017 w Poznaniu. Tegoroczny konkurs przebiega pod patronatem wiceministra sportu i turystyki Dawida Laska.Formularz on-line Tutaj

II Podlaska Konferencja Ekoturystyczna - „Turystyka kulinarna jako wyrazisty smak trendu „slow life”

Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich województwa podlaskiego ogłasza rekrutację na II Podlaską Konferencję Ekoturystyczną -„Turystyka kulinarna jako wyrazisty smak trendu „slow life”. Partnerami merytorycznymi konferencji są: Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, Fundacja Business to Business oraz FunduszeEuropejskie.eu, którzy serdecznie zapraszają przedstawicieli branży turystycznej i okołoturystycznej oraz producentów produktów lokalnych, regionalnych z województwa podlaskiego na konferencję, która odbędzie się 9 listopada 2016r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego ul. Wyszyńskiego 1, sala konferencyjna nr 115.
Czytaj więcej

Nowojorski ZOPOT – jesienne przyspieszenie

W tym roku październik w Nowym Jorku zaczął się tak naprawdę w Chicago od pobicia rekordu Guinessa w liczbie pokonanych schodów na rowerze 1 października. Krystian Herba prawie dwa razy "wskoczył" na Willis Tower i wszystko, aby zwrócić uwagę na Polskę gdzie na rowerze można wszystko lub prawie wszystko. Chicago bardzo często jest nazywane największym polskim miastem poza Polską. I lepszego miasta na takie wydarzenie nie można było wybrać ponieważ osoby polskiego pochodzenia i Polonia to nie tylko grupa do której chcemy dotrzeć, ale także ambasadorzy, którzy mogą rekomendować Polskę na urlop w swoich środowiskach. Polska Organizacja Turystyczna była głównym sponsorem tego wydarzenia, ale równie ważne było zaangażowanie Regionu Podkarpacia.Trzy dni później, 4 października odbyła się prezentacja Europy pod hasłem "Taste of Europe". Wydarzenie zorganizowała Operation Group US, będąca częścią European Travel Commission. Dyskusja panelowa dotyczyła pozycji Europy jako celu podróży, m.in. w kontekście zagrożeń terrorystycznych. Każdy z krajów miał do dyspozycji stolik do rozmów i prezentacji materiałów. W sali zaprezentowano wystawę fotogramów z wszystkich krajów. Następnego dnia odbyło się spotkanie grupy roboczej, z udziałem dyrektora generalnego Eduardo Santander. Przedmiotem dyskusji był plan działania na rok 2017. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele 10 krajów członkowskich ETC.W kolejnym tygodniu przedstawiciele Grupy Wyszechradzkiej prezentowali nasze kraje w formie webinaru. Prezentacja cieszyła się dużym zainteresowaniem i zgromadziła ponad 130 uczestników, którzy podczas jej trwania zadawali pytania. Sesja odpowiedzi trwała prawie tyle samo czasu co sama prezentacja. To zawsze bardzo cieszy ponieważ potwierdza zainteresowanie naszym regionem. Webinar odbył się w biurze POT w Nowym Jorku. Po prezentacji omówiona została realizacja zadań oraz ewentualne plany na rok 2017.Poniedziałek 17, środa 19 i piątek 20 października w całości poświęcone były na rozmowy z mediami. ZOPOT Nowy Jork wziął udział w warsztatach dla mediów Visit Europe Media Exchange (VEMEX). Jak co roku seria warsztatów rozpoczęła się w Nowym Jorku. To największe wydarzenie, w pięknych wnętrzach New York Harvard Club. W tym roku VEMEX po raz pierwszy zawitał do Denver, co zostało z dużym entuzjazm przyjęte przez przedstawicieli mediów zarówno lokalnych jak i tych ze stanów tak odległych jak Georgia. Ostatnia sesja miała miejsce w San Francisco. To wydarzenie równie duże jak New York i bardzo opiniotwórcze. Wszędzie Polska cieszyła się ogromnym zainteresowaniem i chętnych do rozmów było zdecydowanie więcej niż dostępnych terminów dlatego rozmowy prowadzone były także podczas przerw. W sumie spotkania odbyły się z ponad 60 przedstawicielami mediów, którzy prócz informacji ogólnych pytali o turystykę aktywną, spa&wellness i podróże kulinarne.W ramach procesu planowania na lata 2017-2018 odbyło się spotkania z przedstawicielem Polskich Linii Lotniczy LOT oraz jednym z czołowych Tour operatorów - Collette Vacation. A przed nami, na zakończenie miesiąca, jeszcze nagranie godzinnej audycji o Wrocławiu w Let's Travel Radio.

Top5 kurortów i letnisk województwa małopolskiego

Zapraszamy do udziału w naszej kolejnej sondzie! W każdym z województw zaproponowaliśmy po 5 atrakcyjnych turystycznie miejsc, posiadających walory przyrodnicze i krajobrazowe. Są to przede wszystkim uzdrowiska, kurorty i letniska. Oprócz atrakcyjnej lokalizacji, w każdej z tych miejscowości znajdziesz bogate zaplecze turystyczne do wypoczynku i rekreacji.
Czytaj więcej

Rynek rosyjski to duży potencjał dla turystyki przyjazdowej do Polski

Rosja jest dla Polski jednym z najważniejszych rynków emisyjnych. Liczba korzystających z rejestrowanej bazy noclegowej turystów rosyjskich wzrosła w latach 2010-2013 z 215 tys. do 409 tys. W 2014 roku na skutek kryzysu politycznego i ekonomicznego rosyjski rynek turystyki wyjazdowej załamał się, a liczba korzystających z bazy noclegowej turystów rosyjskich spadła o 16%, do poziomu 346 tys. Spadki z rynku rosyjskiego nie dotyczyły zresztą tylko Polski, ale praktycznie wszystkich krajów Unii Europejskiej. W 2015 roku odnotowano dalszy spadek: korzystających z bazy noclegowej Rosjan było tylko 225 tys. (o 35% mniej w porównaniu do 2014 r.). Na podstawie wstępnych danych za 8 miesięcy 2016 roku można natomiast przypuszczać, że w bieżącym roku spadki zostaną wyhamowane lub przynajmniej spowolnione. W okresie od stycznia do sierpnia z rejestrowanej bazy noclegowej skorzystało 150 tys. turystów z Rosji (tylko o 7% mniej niż w tym samym okresie 2015 r.).Równocześnie jednak Rosjanie uważają Polskę za kraj atrakcyjny i warty odwiedzenia: w badaniach przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej w 2014 roku 60% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że pobyt w Polsce mógłby ich pozytywnie zaskoczyć, a 68% wysoko oceniło atrakcje turystyczne Polski.Z różnych, znanych nam powodów, ekonomicznych i politycznych, zmieniają się preferencje turystów rosyjskich. Zamiast długich i dalekich podróży, należy oczekiwać wyjazdów krótszych i tańszych. To jest ogromna szansa dla Polski, którą powinniśmy wykorzystać, zwiększając tym samym przychody z turystyki przyjazdowej.Kontynuujemy zatem realizację działania, którego celem jest promocja i sprzedaż polskich ofert turystycznych. Temu posłużą planowane na 4 listopada warsztaty turystyczne w ramach Forum polsko – rosyjskiego o nazwie „Eto POLSZA”
Do góry