en
en
Kontakt

Salon des Vacances

270x136_DSC_0008ttt.jpg

5 lutego br. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli otworzył uroczyście polskie stoisko na targach Salon des Vacances. Targi te są drugą, co do wielkości imprezą targową w Beneluksie, po targach Vakantiebeurs w Utrechcie, na których Polska prezentowała się w styczniu br. Salon des Vacances rokrocznie odwiedzany jest przez ponad 100 tysięcy osób a wśród 700 wystawców tegorocznej edycji znajdują się tacy potentaci turystyczni jak Thomas Cook, Jetair, Niemcy, Tunezja, kraje skandynawskie czy Francja. Nie brakuje także naszych konkurentów - Czech, Węgier, Słowacji, Łotwy czy Ukrainy. Szacuje się, że tegoroczne brukselskie targi odwiedzi co najmniej 115 tysięcy osób.

DSC 0041www

Na zdjęciu: Artur Harazim Ambasador Polski w Królestwie Belgii, Dominika Szulc Dyrektor

Zagranicznego Ośrodka POT w Brukseli

Uroczystość otwarcia odbyła się w obecności Ambasadora Polski w Królestwie Belgii, Pana Artura Harazima. Obecni też byli I Radca WPHiI Pan Krzysztof Turowski i Minister Andrzej Szteliga, występujący w roli Dyrektora Domu Polski Południowej - nowej formacji zrzeszającej Przedstawicielstwa regionów Polski południowej w Brukseli. Dominika Szulc dyrektor ośrodka POT w Brukseli przedstawiła wystawców zebranym, - w tym nowość - która z pewnością przypadnie do gustu zakochanym w turystyce rowerowej Belgów - szlak Green Velo.

1795576 10205349823797517 6256684812126946564 n

Zainteresowanie odwiedzających wzbudzą na pewno pozostali wystawcy: promujący SPA&Wellness region warmi, Małopolska z uwielbianym przez Belgów Krakowem, prezentujące ofertę golfową Pomorze Zachodnie czy otoczoną szlakami wędrownymi Bielko-Białą. Ambasador Artur Harazim podkreślił rolę Polski w europejskiej turystyce: "Polska, to kraj który zdobywa coraz silniejszą pozycję na rynku turystycznym i staje się liczącym się partnerem dla belgijskich biur" mówił, zapraszając zebranych do odwiedzenia naszego kraju.

DSC 0002rr


Wśród kilkudziesięciu gości znaleźli się belgijscy touroperatorzy i dziennikarze, którzy zaproszeni zostali do odwiedzenia stoiska i degustacji polskich specjałów. Odbyło się też losowanie zestawów bursztynowej biżuterii.



Do góry