en
en

SALNON DE VACANCES 2011 3-7.02.2011 w Brukseli

P2040512W tegorocznych targach Salon des Vacances po raz kolejny uczestniczyła rekordowa liczba odwiedzających, bo aż 113.978 osób, co stanowi 2% wzrostu  w stosunku do poprzedniego roku. Brukselskie targi są pod tym względem wyjątkowe. Od 2004 roku liczba odwiedzających wzrosła aż o 49%.

P2040512W tegorocznych targach Salon des Vacances po raz kolejny uczestniczyła rekordowa liczba odwiedzających, bo aż 113.978 osób, co stanowi 2% wzrostu  w stosunku do poprzedniego roku. Brukselskie targi są pod tym względem wyjątkowe. Od 2004 roku liczba odwiedzających wzrosła aż o 49%.

Polska była jednym z 786 wystawców, jednak wyróżniłała się wyjątkowym stoiskiem, które w tym roku przede wszystkim powiększyło swoją powierzchnię oraz zmieniło wystrój, zgodny z obecną wizualizacją Polskiej Organizacji Turystycznej - “Move Your Imagination”. Dodatkowa powierzchnia uzupełniająca stoisko narodowe zrealizowana w ramach projektu współpracy z Flandria Zachodnią i dofinansowanego przez flamandzki rząd, eksponowała gościa honorowego Polski jakim było województwo lubelskie. Wspomniany projekt rozwój turystyki aktywnej w którym partnerem odpowiedzialnym za działania promocyjne był POIT Bruksela, obejmował promocje w szczególności szlaków rowerowych i wodnych wzdłuż Bugu. Zgodnie także z założeniami projektu na targach Flandria jak i woj. Lubelskie prezentowały swój potencjał  turystyki aktywnej, co było pierwszą tego typu inicjatywą współpracy dwóch krajów zrealizowaną na terenie Belgii. Ciekawą atrakcją stoiska Boot2Lubelskie stanowił tandem, na którym odwiedzający targi przejeżdżali wirtualną trasę od flamandzkiej rzeki Ijser do polskiego Bugu. Każdy uczestnik, który przejechał umowne 5km brał udział w losowaniu pobytów we Flandrii oraz w Lubelskiem.

Na stoisku polskim prezentował się także Kraków i Małopolska, Gdańsk z Pomorzem z ekspozycją bursztynów, Łódź i woj. Łódzkie, Zachodniopomorskie, Warmia i Mazury, Śląsk z Bielsko-Białą oraz po raz pierwszy Grupa Trip. Odwiedzających stoiska przede wszystkim zachwycał “konik” reprezentujący region Łódzki oraz szlaki konne, w których specjalizuje się to województwo, a także gra w mini-golfa do której zapraszał region Zachodniopomorski.

Kolejnym polskim akcentem w czasie targów była prezentacja nowej oferty na Polskę touroperatora Escape, przeprowadzona na popularnej wśród odwiedzających targi scenie telewizji Turystycznej Liberty TV. Partnerem przedsięwzięcia były POIT Bruksela oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Uczestnicy prezentacji mogli nie tylko zapoznać się z nową ofertą wyjazdów do Polski, ale także obejrzeć film o naszym kraju i skosztować typowo polskich smakołyków.

Do góry