en
en
Kontakt

Przemyskie spotkanie z EDEN-em

Przemyśl 7 2 crOkazją do zaprezentowania marki EDEN, idei konkursu ale przede wszystkim korzyści, jakie można odnieść będąc uczestnikiem sieci certyfikowanych produktów było spotkanie 8 czerwca z branżą turystyczną w przemyskich podziemiach. Miejsce, w sposób szczególny korespondowało z tematyką bowiem Przemyśl zwyciężył w IV polskiej edycji konkursu Komisji Europejskiej na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne - EDEN” w 2013 roku. Uczestników spotkania powitał  Mariusz Zamirski - Naczelnik Wydziału Promocji, Sportu, Turystyki i Kultury Urząd Miasta w Przemyślu.

Dzięki znajomości konkursu w Przemyślu prezentacja Anny Księżnik, lidera projektu EDEN w Polskiej Organizacji Turystycznej, na temat nowych narzędzi promocji z wykorzystaniem certyfikatu EDEN spotkała się z dużym zainteresowaniem i przywołała doświadczenia Przemyśla z udziału w wielu komponentach szkoleniowych dla członków sieci EDEN. - Laureaci naszego konkursu korzystają z bogatych doświadczeń finalistów z innych krajów oraz włączani są do wspólnych działań promocyjnych mających także zwiększać świadomość marki EDEN - powiedziała Anna Księżnik. Polska Organizacja Turystyczna jest koordynatorem polskiej edycji projektu EDEN (European Destinations of Excellence). - Stale zachęcamy do współpracy  branżę turystyczną i pokazujemy  szanse jakie stoją przed przedsiębiorcami dzięki aktywnemu uczestnictwu w projekcie zainicjowanym przez Komisje Europejską - dodaje Anna Księżnik.

eden4Ambasadorem marki EDEN w Polsce jest blogerka, dziennikarka i autorka wielu przewodników o Polsce Anna Olej Kobus. W czasie spotkania w Przemyślu mówiła o zasadach współpracy destynacji turystycznych z mediami zaś Teresa Buczak Dyrektor Departamentu Strategii w POT opowiedziała o badaniach realizowanych przez POT w zakresie konsumentów usług turystycznych w Polsce oraz satysfakcji turystów krajowych i zagranicznych. Przedstawiła także wyniki badań związanych z oceną wizerunku marki EDEN.

Ostatnim punktem programu w tym dniu było otwarcie PORTu – Punktu Obsługi Ruchu Turystycznego w Przemyślu. PORT jest inicjatywą Fundacji "Perła Galicji", koordynującej prace Przemyskiego Klastra Turystycznego. W tym uroczystym otwarciu, obok prezes Fundacji - Renaty Stefaniak, wzięły udział władze samorządowe miasta z Robertem Chomą na czele, oraz przedstawiciele wielu firm, instytucji i stowarzyszeń zrzeszonych w Przemyskim Klastrze Turystycznym.

Misją Przemyskiego Klastra Turystycznego jest stworzenie platformy współdziałania przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych, szkół i innych zainteresowanych podmiotów w celu skutecznego i efektywnego zwiększenia atrakcyjności turystycznej Przemyśla. Głównym celem jest stworzenie atrakcyjnej wspólnej oferty turystycznej, podnoszenie kwalifikacji członków klastra, wymiana informacji a także kreowanie innowacyjnych produktów turystycznych. W PORCie oprócz świadczenia usług Informacji Turystycznej można tam też kupić pamiątki z Przemyśla, przewodniki, mapy, książki a nawet obrazy lokalnych artystów.

Do góry