en
en
Kontakt

Promocja polskich regionów w Mediolanie

270x136_Mediolan9.jpg

W Mediolanie rozpoczęły się tygodnie dedykowane polskim regionom. Polska Organizacja Turystyczna wraz z regionem małopolskim, świętokrzyskim, podlaskim, kuajwsko-pomorskim, dolnośląskim, lubelskim oraz gminami nadmorskimi i Warszawą promują polską turystykę na Światowej Wystawie EXPO 2015. Tak, jak po rozpoczęciu Tygodniem Polskim 18-24 maja br. działania będą prowadzone zarówno w pawilonie polskim jak i przed budynkiem.

Scenariusz działań zaplanowanych na kolejne tygodnie wykorzystuje elementy sadu i jabłek bezpośrednio nawiązując do projektu pawilonu polskiego. Zapraszamy odwiedzających do Cudownej Krainy Jabłka - The Wonderland of Apple, z całą feerią barw i kształtów, atrakcyjnością, różnorodnością, pozytywną energią i ze smacznym polskim jabłkiem w roli głównej. Dziewięć tygodni aktywności i promocji Polski w strefie przed polskim pawilonem oraz w sali regionów łączy spójna, prosta opowieść o jabłku, które rośnie i dojrzewa w towarzystwie odwiedzających polski pawilon.

             Mediolan3   Mediolan6

      Specjalnie zaprojektowana "relaksu" przed pawilonem sprzyja delektowaniu się polskimi specjałami

Przedstawiamy historię jabłka na elementach scenografii, koszulkach animatorów, wykorzystujemy do sprawnej komunikacji marketingowej, posługując się nowoczesnymi ikonami graficznymi na elementach informacyjnych i w scenografii przestrzeni. Efektywność przekazu wskazuje na maksymalne uproszczenia w komunikacji i w swoim projekcie działamy w ten sposób, tworząc, dzięki historii jabłka, spójną całość 9 tygodni promocyjnych, wysuwając na pierwszy plan - zgodne z projektem unijnym oraz strategią Polskiej Organizacji Turystycznej - promocje regionów w zakresie turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. W ten sposób pozostaje w zgodzie z tematem tegorocznej  Światowej Wystawy EXPO: „Wyżywienie planety, energia dla życia".

              mediolan4   Mediolan7

Pierwszy tydzień, 5 lipca rozpoczęła  Małopolska, która przyjechała z propozycjami z zakresu turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. Goście mogli spróbować nie tylko tradycyjnych przysmaków, jak np. słomki krakowskie ale także przekąsek przygotowanych zgodnie z coraz popularniejszym trendem slowfood. Smakołyki zawsze cieszą się na tego rodzaju imprezach dużym powodzeniem. „Wszyscy goście byli częstowani jabłkami, również w postaci soku oraz „chipsów", czyli suszonych kawałków jabłek oraz – cieszącymi się równie dużym powodzeniem – krakowskimi krówkami. Można było spróbować również waty cukrowej, zwykle dostępnej w różnych zaułkach Krakowa – mówi Katarzyna Gądek, Wicedyrektor Wydziału Promocji i Turystyki w Urzędzie Miasta Krakowa. "Wszystkie te atrakcje oraz wartość estetyczna całości spowodowały, że już w połowie tygodnia średnia liczba osób przychodzących do pawilonu polskiego wzrosła z czterech do sześciu tysięcy! Prostota i nowoczesność formy, na którą postawiono nacisk podczas tej kampanii, przy jednoczesnym wyeksponowaniu symboli oraz tradycji miasta i regionu, pokazały Polskę, Kraków jako niezwykle atrakcyjny cel podróży – dodaje Katarzyna Gądek.

Małopolska tradycyjnie już przywiozła ze sobą - cieszące się wielką popularnością nie tylko wśród pań - małopolskie czerwone korale. Ozdoby można było zrobić samodzielnie według własnego uznania a korali wystaczy na pewno dla wszystkich.

             Mediolan1    Mediolan2

Harmonogram wystąpień polskich regionów:

  • 5-12 lipca  - Małopolskie
  • 13-19 lipca - Podlaskie
  • 20-26 lipca - Lubelskie
  • 27 lipca - 2 sierpnia - Świętokrzyskie
  • 2-9 sierpnia - Dolnośląskie
  • 10-16 sierpnia - Polska
  • 17-23 sierpnia - Kujawsko-Pomorskie
  • 24-30 sierpnia - Gminy Nadmorskie

Działania w Mediolanie realizowane są przez POT w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem" - kampanii informacyjno-promocyjnej na rynku włoskim, której elementem jest udział w Światowej Wystawie EXPO 2015.

Do góry