en
en
Kontakt

Promocja Polski za granicą - konsolidacja sił różnych resortów.

IMG_8882Impulsem do podjęcia wspólnych działań w obrębie różnych resortów jest intensyfikacja działań promocyjnych za granicą. W trzecim kwartale 2013 roku Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna promocję Polski na nowych rynkach, w tym na wybranych azjatyckich, a kampania, która rozpoczęła się w 2011 roku zwiększy zasięg o nowe kraje. Zmienia się także linia kreacyjna a hasło „Feel Invited" zostaje zastąpione „Come and Find Your Story". W związku z tym, Rada Promocji Polski powołała grupę roboczą ds. współpracy przy realizacji działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, której głównym zadaniem będzie przede wszystkim konsolidacja sił resortów i realizacja działań promocyjnych. Pierwsze spotkanie odbyło się 18 czerwca br. w siedzibie POT z udziałem między innymi przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Instytutu Adama Mickiewicza oraz PLL LOT.

IMG_8864Koncepcję działań na nowych rynkach i założenia projektu "Lubię Polskę" w ramach, którego zostanie zrealizowna kampania w Chinach, Japonii i w Indiach, przedstawiła Barbara Tutak Wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego w POT. -"Koncentracja działań promocyjnych to rynki emisyjne, na których ludzie mogą wolne środki wydatkować na podróże zagraniczne. Rynek zagraniczny, a zwłaszcza rynek chiński jest rynkiem, w którym przyrost wyjazdów turystycznych następuje w bardzo dużym tempie. Jest to ruch odbywający się głównie po regionie azjatyckim. Jednak faktem jest, że 4 mln podróży, które Chińczycy odbywają w kierunku innym niż Azja Południowo-Wschodnia to właśnie Europa. Z tego powodu oraz biorąc pod uwagę ich aktywność turystyczną kampania promocyjna POT na pewno przyniesie wymierne korzyści i efekty" - powiedziała Barbara Tutak.

Hasłem promocyjnym dla wszystkich działań realizowanych na rynkach zagranicznych będzie: Przyjedź do Polski i znajdź swoją historię. Powodem, który uwiarygodnia ten przekaz jest różnorodność polskich ofert. Linia kreacyjna opiera się na konwencji bajkowej, która ma wywoływać u odbiorców pozytywne emocje i wspomnienia z dzieciństwa i zachęcać do przyjazdu do Polski, by przeżyć wspaniałe chwile i znaleźć wyjątkowe dla siebie miejsca i swoją historię.

IMG_8884Kreacja została uzgodniona z wszystkimi regionami. "Spójny przekaz i skuteczna komunikacja nie może powstać bez współpracy z regionami, których promocja przecież dotyczy. Zaproponowaliśmy, aby obok naszej identyfikacji wizualnej pojawiały się na reklamie loga regionu lub miasta a słowo Polska zastąpione nazwą regionu lub miasta. Na wielu rynkach a wszczególności azjatyckich miasta są siła marki miast jest silniejsza niż marka kraju" - powiedział Bartłomiej Walas Wiceprezes POT.

Spotkanie podsumował Maria Napiórkowska Dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki zwracając się do wszystkich uczestników o zastanowienie się, w jaki sposób każdy z resortów w ramach swoich działań może się włączyć do współpracy w realizacji obu kampanii oraz w jaki sposób można ww. działania wykorzystać w zamierzeniach promocyjnych tych instytucji.

 

 

Do góry