en
en
Kontakt

Polska turystyka medyczna przyciąga gości z Zatoki Perskiej

270x136_IMG_1299_2.jpg

16 lipca br. w Warszawie odbyło się seminarium "Potencjał rynków Zatoki Perskiej na przykładzie Zjednoczonych Emiratów Arabskich dla polskich firm działających w dziedzinie turystyki medycznej/spa". Organizatorem spotkania była Polska Organizacja Turystyczna oraz Hotel Intercontinental.

Turyści z Zatoki Perskiej coraz chętniej korzystają z usług medycznych oraz wellness & spa w Polsce. Podczas spotkania  prelegenci przedstawili potencjał tych rynków oraz doświadczenia w zakresie obsługi klientów z Zatoki Perskiej.

IMG 1284 2

"Przed polską branżą duże wyzwanie by przyjąć tych wymagajacych klientów, jednocześnie jednak gotowych ponieść nawet bardzo wysokie koszty leczenia i rehabilitacji za granicą" - powiedział Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. "Seminarium ma przybliżyć specyfikę tych rynków oraz ich potencjał dla Polski" - dodał Bartłomiej Walas.

Prezentację nt. potencjału rynków Zatoki Perskiej, na przykładzie Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dla polskich firm działających w dziedzinie turystyki medycznej/spa przedstawiła Monika Pasiorowska zajmująca się turystyką z tych rynków w Polskiej Organizacji Turystycznej. Monika Pasiorowska podkreśliła, że spośród krajów Zatoki Perskiej, Zjednoczone Emiraty Arabskie znajdują są na pierwszym miejscu pod względem wydatków na turystykę wyjazdową. W 2012 r. kwota wydatkowana przez obywateli ZEA na podróże zagraniczne wyniosła 15,1 mld. USD. (Do pobrania: Produkty turystyczne a potencjał rynku krajów zatoki perskiej)

IMG 1287 2

W 2012 roku Europę odwiedziło prawie 700 tysięcy mieszkańców Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Szacuje się, że liczba podróży do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, wzrośnie do 2017 roku o 40%. Ta perspektywa jest bardzo obiecująca dla polskich ośrodków medycznych. W projekcie promocji turystyki medycznej Ministerstwa Gospodarki, jako jednego z 15 sektorów ( 2012 -2015) bierze udział 45 podmiotów (szpitale, specjalistyczne kliniki, sanatoria, ośrodki wellness i spa).  Dr Ada Kostrz-Kostecka, szef projektu przedstawiła podczas seminarium, doświadczenia polskich placówek w obsłudze gości z Bliskiego Wschodu. (Do pobrania: Turystyka Medyczna. Doświadczenia polskich placówek w obsłudze pacjentów i kuracjuszy z Bliskiego Wschodu)

IMG 1305 2

Wejście na polski rynek linii Emirates stwarza nowe szanse dla polskich przedsiębiorców inwestujących w rejonie Zatoki Perskie, ale do nawiązania efektywnych kontaktów biznesowych niezbędna jest wiedza o wymaganiach rozmówców wynikających  z różnic kulturowych i religijnych - zaznaczył w swoim wystąpieniu Maciej Pyrka, Country Manager Poland, Emirate Airlines.

zdjęcie3

Znajomość etykiety obowiązującej w krajach arabskich jest także bardzo ważna przy obsłudze pacjentów z Zatoki Perskiej. Umiarkowany klimat, konkurencyjna jakość ośrodków medycznych czy wykwalifikowana kadra medyczna to czynniki decydujące o wyborze Polski ale równie ważna jest dbałość o komfort pacjentów także w kontekście norm społecznych panujących w krajach, z których pochodzą. O doświadczeniach z obsługi pacjentów/gości z krajów Zatoki Perskiej opowiedział Sebastian Kuśmierek, Prezes Polish Health Centers. (Do pobrania: Doświadczenia z obsługi pacjentów/gości z krajów Zatoki Perskiej)

IMG 1310 2

Do góry