Polska promuje się w FanCampach
Polska Organizacja Turystyczna przygotowała działania promocyjne podczas UEFA EURO 2012TM na Carlsberg FanCamp.
Carlsberg FanCampy, to specjalnie przygotowane dla kibiców i turystów piłkarskie miasteczka zlokalizowane we wszystkich miastach-gospodarzach. W Warszawie jest to teren przy Centrum Olimpijskim, we Wrocławiu przy ul Lotniczej, w Poznaniu Hala Arena i Park Kasprowicza, w Trójmieście - sopocki Hipodrom.
W ich obrębie znajduje się strefa noclegowa oraz część ogólnodostępna, pełna całodniowych i późnowieczornych atrakcji. W części noclegowej może przebywać do 5 tyś kibiców. Ustawiony namiot wraz ze sceną zapewnia przepływ dającm koncerty gwiazdom jak również innym artystom prezentującym pokazy sztuki estradowej. Tutaj na terenie Fan Campu można śledzić przebieg meczów na wielkim telebimie. Zmęczeni emocjami kibice , przy dobrej pogodzie, mogą wypocząć na piaszczystej plaży, z nieodzownym barem w jej pobliżu. Z każdego sektora łatwo można przemieścić się do strefy gastronomicznej.
Ważnym punktem projektu jest specjalnie obrandowany namiot POT, gdzie kibic otrzymuje kompleksowa informacje o Polsce i jej atrakcjach turystycznych (nieoceniona pomoc wolontaiuszy-studentów szkół turystycznych).
W namiocie emitowane są filmy promujące Polskę oraz dystrybuowane materiały promocyjne w różnych wersjach językowych. Dystrybuowane materiały dotyczą EURO 2012 ale również wszystkich polskich regionów a także głównych atrakcji turystycznych.
Warto również dodać że dystrybucja materiałów nie ogranicza się jedynie do projektów Fan City Tour czy Fan Campów. Od pierwszego dnia EURO 2012 materiały promocyjne w kontekście UEFA EURO 2012TM oraz ogólne o Polsce w różnych wersjach językowych są dystrybuowane w miejscach przebywania kibiców głównie w Punktach i Centrach Informacji Turystycznej w Miastach Gospodarzach ale także w innych większych miastach. Ponadto znajdują się w portach lotniczych, na dworcach kolejowych, na strefach kibiców oraz w okolicy stadionów.
Materiały o Polsce również są dystrybuowane przez Komendę Główną Policji oraz w centrach medialnych i prasowych (PKiN, PKOL, stadion Polonii).
POT do zachęcenia większej ilości kibiców i turystów organizuje konkursy z nagrodami nawiązującymi do EURO 2012 i Polski nagrodami są piłki z logo EURO 2012 oraz oficjalne maskotki.
Termin Fan Camp'ów:
Warszawa 08.06 – 22.06
Sopot 08.06 - 23.06
Wrocław 08.06 - 17.06
Poznań 08.06 - 19.06