en
en
Kontakt

Polska – produkt turystyczny. Jak skutecznie promować polską turystykę?

strategia416 lutego br. odbył się briefing, na którym została zaprezentowana Marketingowa Strategia Polski w Sektorze Turystyki na lata 2012-2020. Główne jej założenia oraz światowe trendy na międzynarodowym rynku turystycznym przedstawił mediom Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, autor koncepcji strategii.

Organizacja Turystyczna wszystkie swoje działania promocyjne realizuje zgodnie z wytycznymi zawartymi w Marketingowej Strategii Polski w Sektorze Turystyki na lata 2012-2020, która stanowi aktualizację dokumentu z 2008 roku obejmującego lata 2008 – 2015.

W ostatnich latach zaszły istotne zmiany w światowej gospodarce i turystyce. Spowolnienie gospodarcze na świecie obserwowane od 2008 roku oraz kryzys na rynkach finansowych w 2009 roku spowodowały załamanie się międzynarodowego popytu turystycznego. Spadki liczby przyjazdów turystów w największym stopniu dotknęły Europy. Jednocześnie popyt w Europie zmalał, przede wszystkim za sprawą zmniejszenia się liczby podróży wewnątrz tego regionu, a więc z krajów będących strategicznymi rynkami źródłowymi dla Polski. Ponadto, trudna sytuacja ekonomiczna w wielu krajach Unii Europejskiej skłania jej mieszkańców do oszczędności i rezygnowania z dalekich i drogich wyjazdów, na rzecz bliższych, krótszych i tańszych.

  strategia5  strategia2 

Wiedza o najnowszych światowych trendach w turystyce, doświadczenie ze zrealizowanych dotychczas projektów oraz aktualne wyniki badań marketingowych, pozwalających na uzupełnienie strategii o diagnozę obecnej pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku turystycznym oraz o bardziej szczegółową charakterystykę jej głównych konkurentów przyczyniły się do aktualizacji zapisów we wcześniejszym dokumencie „– mówi Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Do góry