en
en
Kontakt

Polscy laureaci konkursu Komisji Europejskiej

W tym roku nagradzane i promowane są miejsca i obszary turystyczne w Europie wyróżniające się ofertą gastronomiczną. W ubiegłym tygodniu poznaliśmy piątkę kandydatów, którzy zostali ocenieni najwyżej. 11 czerwca ogłoszono decyzję kapituły.

eden rozdanie-nagrod

Zgodnie z tematem przewodnim tegorocznej edycji „Turystyka i lokalna gastronomia" - uroczyste rozstrzygnięcie konkursu z udziałem laureatów, przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, zaproszonych gości i dziennikarzy, zorganizowane zostało w ogrodzie znanej z dobrej kuchni, warszawskiej restauracji przy ulicy Foksal.

O zwycięstwo w polskiej edycji konkursu EDEN ubiegało się 25 kandydatów. Kapituła oceniała szlaki kulinarne, restauracje, lokale gastronomiczne i hotele wykorzystujące ofertę kuchni regionalnej bądź posiadające ofertę turystyczną związaną z popularyzacją dziedzictwa kulinarnego. Wysokie noty przyznawane były za włączanie do menu potraw przyrządzanych w oparciu o tradycyjne przepisy, z produktów dostarczanych przez lokalnych producentów oraz fakt wykorzystywania ofert kulinarnych destynacji, do promocji turystycznej regionu.

Laureat i wyróżnieni

Decyzją członków kapituły, zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu EDEN, został Szlak Kulinarny „Śląskie Smaki", do którego należą certyfikowane restauracje i lokale gastronomiczne, które w menu posiadają tradycyjne dania regionalne przygotowywane według tradycyjnych receptur. Laureat otrzymał prawo do posługiwania się logo i tytułem „Najlepsza Europejska Destynacja Turystyczna" oraz do udziału w działaniach promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej podejmowanych w kraju i za granicą. Przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze otrzymały restauracje, gościńce, zajazdy i gospodarstwa agroturystyczne występujące pod wspólną nazwą „Gościnność i smaki Regionu Puszczy Białowiejskiej". Drugie - „Szlak Kulinarny Mazowiecka Micha Szlachecka", który tworzą restauracje czerpiące kulinarne inspiracje z mazowieckiej i podlaskiej kultury kulinarnej. Cenną nagrodą jest ta, która pochodzi od jurorów on-line. W tej edycji internauci głosowali na facebooku. Najwięcej głosów oddano na „Kulinarny Poznań" stanowiący markę dla najlepszych poznańskich restauracji odwołujących się do tradycji Wielkopolski.

eden laureaci

Prestiż i zysk z międzynarodowej promocji

Nagroda przyznawana w konkursie EDEN ma charakter nie tylko prestiżowy. Laureaci otrzymują tytuł „Najlepszej Europejskiej Destynacji EDEN", włączani są do sieci Najlepszych Europejskich Destynacji Turystycznych i uczestniczą we wspólnej międzynarodowej promocji. Zwycięzcy polskiej edycji promowani są poprzez narodowy portal www.polska.travel oraz portal konkursowy www.edenpolska.pl. Wszyscy finaliści biorą udział w działaniach promocyjnych prowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną. Między innymi w mediach branżowych i lifestyle'owych, organizowanych podróżach studyjnych dla dziennikarzy i blogerów, eventach POT, w internecie i wydawnictwach tradycyjnych i e-bookach.

Koordynatorką polskiej edycji konkursu EDEN jest Anna Księżnik z Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT.

Do góry